Nicke Nyfiken

Nicke Nyfiken Köp filmen på CDON
3,9

Handling: För mer än 65 år sedan tog en liten apa hela världen med storm. Sedan dess har generationer av barn vuxit upp med Margret och H.A. Reys klassiska berättelser om den lilla nyfikna apan Nicke och alla de äventyr han råkar ut för. Nu tar detta osedvanligt påhittiga djur steget över till den vita duken i det animerade äventyret NICKE NYFIKEN.

Regissör: Matthew O'Callaghan

David Cross
Eugene Levy
Dick Van Dyke
Joan Plowright

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Otroligt bra barn film och även som vuxen så kan man få edel skratt. Väldigt gullig film som har det mesta. Får en stark 4:a av mig

Bambi Tjejen

En av De Bästa Filmer jag har sett! Jag älskar filmen den har humor oxå! Och Nicke är sååå gullig
och sööt! Jag såg den med klassen en dag , jag och min kompis började gråta lite :') Den här filmen
förtjänas att ses!! SE DEN!!

Nicke Nyfiken har alltid varit en favorit från när jag var liten, jag älskade den galna lilla apan och "Mannen i den Gula Hatten" som blev en slags symbol, precis som Nicke Nyfiken själv. Nu är det dags för filmatiseringen (som borde ha gjorts för längesedan) och den är väldigt, väldigt bra. Jag hade inga större förväntningar, det är ju inget speciellt med filmen egentligen, har man läst böckerna så kvittar det. Men jag fullständigt förälskades i Nicke direkt när jag såg honom, när han blev ledsen så blev jag ledsen, på riktigt.

Musiken är fantastisk, och det är Jack Johnson som står för de flesta låtarna, de passar riktigt bra och texterna är magnifika. Nicke Nyfiken bjuder på gulliga apor och väldigt bra soundtrack, men den missar med storyn och röstskådespeleriet som var väldigt trist och tillgjort.

Ljud/Musik: 5
Manus/Handling: 2
Skådespelare: 2
Effekter/Foto: 4
Filmlängd: 4

En svag fyra blir det och det är ett välförtjänt betyg. Jag skrattade med Nicke och jag grät med Nicke. Nästan alltså, jag vill bara poängtera hur jäkla gullig apan är.

Sweet_Jenny

Ojoj! Vilken film. Jag hade underskattat den, den var fantastisk gullig och rolig film om vänskap och kärlek.. litet budskap och sånt :P Se den om du gillar tecknat eller/och Disneyfilmer!!

Biopremiär: 2006-08-11
Filmen är animerad

Nicke Nyfiken 2: Apa på rymmen (2009)
Nicke Nyfiken 3 - Tillbaka till djungeln (2015)