Ultraviolet

Ultraviolet Köp filmen på CDON
2,2

Handling: En sub-kultur av människor har uppstått genom en genetisk förändring så att de är snabbare, har en otrolig motståndskraft och en skarpsinnig intelligens. Ju fler människor som smittas desto räddare blir regeringen och de vill utrota alla mutanter. Men en kvinna, Violet, tänker inte låta det hända. Med uppseendeväckande martial-arts och kameliont-liknande egenskapet blir Violet en tuff krigare hängiven att skydda sin nya ras – och för att hämnas de som skapade dem.

Regissör: Kurt Wimmer

Sebastien Andrieu
Ida Martin
Ricardo Mamood

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

En halvhäftig action-rulle i samma anda som The Matrix, Buffy the vampire slayer och senaste:
V för Vendetta där filmen utspelar sig i ett framtida samhälle om styrs stenhårt av en ganska ond regering. Nu är det vampyrer som gäller och Ultraviolet är en av dem och hon ska rädda sitt eget släkte från att bli slaktade av människan. Detta är en väldigt tröttsam film även om den är sprängfylld med special-effekter, jag tror faktiskt inte jag sett en film som använder sig av datorer lika mycket som den här filmen. The Matrix var en snygg och orginell film som hittills är bäst med effekterna den använder sig av. Den här filmen är bara en kopia av de ovannämnda filmerna, ett hopkok av ganska fula, överdrivna effekter, stendöda karaktärer och trist story. En serietidnings-film som tyvärr passar bäst just i tidningen, där man använder sig lite av fantasin också. Detta var visserligen underhållande eftersom den inte utspelar sig under vår tid, därför blir det intressant att se alla nya påhittade uppfinningar, som, i den här filmen är väldigt häftiga. Detta är en svag film som litar för mycket på sina effekter, men glömmer bort story och helt missar karaktärerna som bara är ytliga köttbitar i den här filmen. Trots sina brister är Ultraviolet grymt underhållande och stressar på genom varje scen, därför blir filmen också väldigt kort. Det blir en svag tvåa, jag är besviken. Filmen passar på bio, men är det värt biopengarna, nej säger jag, vänta tills den kommer på video. Gå och se en bra film som V för vendetta istället.

Trodde jag sett denna, men tji fick jag i sep 2019... LOL. Oj, vad förvånad jag blev när den hade 4.4/10 i snittbetyg på IMDb. Så illa är den inte, iaf inte om man älskar sci-fi.

Ajice

Milla gör hela den här överdrivet actionspäckade filmen, hon är det som får mig att fortsätta titta. Jag brukar gillar den här typen av film, framtiden med coola nya högteknologiska prylar och spännande nya färdsätt, något som verkligen ger kick är smart design, något som denna har i mode och prylar, arkitektur mm, men de flesta i samma kategori saknar. Men det är just vad den här filmen är: YTLIG.

Hade aldrig sett den om den inte gottade sig så mycket i futuristiska ytterligheter, det är min svaghet.

Riktigt så himla dålig var den faktiskt inte, men visst hade den svaga delar. Gillar Milla och hon är bra i filmen iaf.

Speciell film, annorlunda. Blev lite förvirrad av handlingen visste inte riktigt vad som höll ihop men jag tyckte om den för att den var mycket speciell

inget bra alls med denna film...tråkigt

Ganska underhållande och lätt att hänga med i. Fungerar att kolla på en slappardag, men inte så mycket mer än så.

Cameron_84

en 4a!