Huset vid sjön

Huset vid sjön Köp filmen på CDON

Handling: En kärlekshistoria om en ensam läkare och en frustrerad arkitekt som genom en mystisk brevlåda kommunicerar och efter en tid förälskar sig. Det visar sig snart att båda bor på samma plats, i samma hus men i olika tidsperioder, med två år emellan dem.

Regissör: Alejandro Agresti

Cynthia Kaye McWilliams
Scott Elias
Mike Bacarella

Copyright Sandrew Metronome

Jag kan inte säga att detta var vidare lyckat. Storyn må vara lite smart, vacker och berörande men tyvärr kan jag inte låta bli att le på fel sätt. Det blir mer fånigt än nåt annat och Bullock och Reeves relation greppar inte tag. Har förstått att många gillar den och den har alla premisser att passa mig också men den gör bara inte det. Känns som om jag sett detta alldeles för många gånger tidigare. Stark tvåa!

Audrey T

En magisk film som har det en kärleksfilm ska ha, längtan. Jag har aldrig tyckt så mycket om Sandra Bullock och Keanu Reeves som i denna film och det kan inte finnas någon som inte sitter och hoppas att de ska få varandra! Filmen är väldigt speciell och har helt rätt tonläge, den är inte smörig eller fånig utan tar kärleken på allvar. Scenen där paret dansar tillsammans kan man se hur många gånger som helst och Paul McCartneys musik är perfekt!

Mackie

Romantiskt drama i samma anda som Just Like Heaven med Reese Witherspoon och Mark Ruffalo, dvs. det har en liten övernaturlig twist som gör det hela än mer mystiskt och ökar på den romantiska spänningen. När Sandra Bullock och Keanu Reeves möts igen finns dynamiken dem emellan kvar. Det känns som att de inte passar ihop alls egentligen; kanske det beror på att Reeves känns lite mer ungdomlig än Bullock; men ändå finns det verkligen en stark kemi mellan dem, vilket gör spelet starkt. Annars håller filmen tag som samma vändningar och idéer som vilket romantiskt drama från Hollywood som helst, det presterar väl verkligen sämre eller bättre egentligen. Men för mig som gärna kanske vill ha nåt mer än att de bara raddar upp ännu en smörig kärlekshistoria, var den här filmen ganska underhållande!

Bra, en del romantik och en del fantasy, precis min typ av film! Men deras relation var inte övertygande nog. Kanske fel personkemi mellan skådisarna?

3mm4

Ett småmysigt romantiskt drama, om två personer som är ett par år ifrån varandra. Medryckande.

Romantisk ut i varenda gren men det är inte vidare intressant eller roligt att se på. Jag vet inte riktigt men denna film når inte hela vägen fram, alldeles för händelselös och i slutet när det blir lite springa får man det tempot som jag saknat i reste av filmen.

Bilbo_one

Inte bra alls, den förtjänar en etta. Bullocks solklart sämsta film. Förresten kan ni vara så vänliga att gå med i min grupp på facebook som heter "Vi som verkligen hatar Keanu Reeves röst", för den blir man lätt trött på

crack_of_dawn

Bra film om underhåller trots ngt förutsägbart slut. Sevärd.

Niiina

Jag tyckte verkligen om den här filmen. Känsloladdad, varm och med en känsla av hopplöshet. Övernaturligt, lite lurigt och spännande.

Biopremiär: 2006-08-25

Il Mare (2000)