Venom

Venom Köp filmen på CDON
2,3

Handling: Ray är en enstöring som aldrig skadat någon, tills den dagen han dör. Hans kropp blir förgiftad och fylld av tretton sadistiska själar... och nu är han en vandrande mördare.

Regissör: Jim Gillespie

Rick Cramer
Bijou Phillips
Method Man
Stacey Travis

Filmen är som en Fredagen den 13e film. Ett lik som går omkring och jagar livrädd tonåringar. Dock är liket betydligt flexiblare och snabbare än Jason Worhees. Den är klyche och handlingen är typisk för skräckfilmer. Men det som gör filmen intressant tycker jag är nog det fantasydragen som dom gör över själva Venom. Det är en cool ide. Venom är flera onda människor själar personifierad i en död kropp som går omkring och iskallt dödar tonåringar. Jag tycker Venom är riktigt cool och därför är den här filmen betydligt roligare att se än Screamfilmerna t ex. Venom skulle slita huvudet av den där tonåringen i scream masken helt klart. Det är ett vodootema över filmen och specialeffekterna är väldigt bra. Redan från första scenen så är vodoo väldigt närvarande i filmen. Det är som en mera påkostad verison av Fredagen Den 13e. Jag gillade filmen. Den var grym, spännande och cool. Venom var helgrym och den blir helt klart godkänd.

Klisché och förutsägbar rysare.

Crocodile

Godkänd men den var inte lika bra som jag hade förväntat mig.

Venom är en fruktansvärt ful rysare. Skådespelet är som väntat pinsamt dåligt, och effekterna ska vi inte ens tala om. Dock måste jag medge att den första hälften av filmen faktiskt är ganska spännande och långtifrån så krystat som jag förväntade mig. Inledningen är rätt kuslig och jag gillar soundtracket. Tyvärr avviker Venom till slut från det hyfsat originella spåret och blir till slut inget annat än en vanlig b-rysare där allting har setts förut. Svag tvåa.
"You're taking a dead man's air, you know that, right?"
"Air's free."

Jag somnade ifrån den, så seg var den filmen..

superhero

Jag och min kompis såg denna filmen på morgonen efter som vi såg Desperation på kvällen. ett stort misstag. Den här filmen är riktigt läskig. En ond förbannelse drabbar en bensinmacksägare, och han blir en vandrande mördare. han är besatt av 13 sadistiska själar. några ungdomar försöker förgäves stoppa honom. se filmen, den är riktigt bra.

JA denna film är läskig och mycket blod.Ormarna var Läskiga .Jag är flickers lilla kompis:)