Att göra en pudel

Att göra en pudel Köp filmen på CDON

Handling: Dagarna är långa och slitsamma för Rita som känner sig allt mer trängd i sin situation och drömmer om ett eget liv. Med hjälp av hemhjälpen Samir lyckas Rita ta ledigt en helg för att söka vägledning till förändring.

Knut jobbar som journalist. På uppdrag av redaktionschefen åker Knut på kurs för att skriva om flummiga vägar till självuppfyllelse. Där träffar han Rita som lever ett liv helt olikt hans eget.

Regissör: Anette Winbladh Von Walter
Originaltitel: Att göra en pudel
Alternativ titel:White Trash (Internationell titel)
Ursprungsland: Sverige, Norge
Margareta Byström
Anders Palm
Jan Erik Friberg
Ing-Marie Carlsson

3- Lite smårolig film, som jag såg på bio.

inte som jag hade trott. Jag trodde det skulle vara en komedi, men den är samtidigt djup

Pesole

Ingen bra film, den kunde ha varit bättre. Men den var lite rolig i alla fall, men jag gillar inte denna film, var ingen film för mig.

tuffa tjejen

Rolig romantisk komedi som överskade lite på en del ställen men var lite väll förutsägbar, film som kan ses om!

En mysig film att se när man inte har annat för sig ^^

Spike

Den här filmen känns ganska typisk för att vara svensk, men den är också ganska behaglig.
Efter att ha läst handlingen på filmens baksida hade jag hoppats på lite mer humor och lite mer rosa i filmen så det blev lite av en besvikelse. Däremot kan man ju inte låta bli att älska skådespelet, framför allt Lena Nyman gör en fantastiskt rolig roll som den gamla styvmodern.

Gillade den här filmen. Skön film att bara hänga med i. Får en stark 3:a