Match Point

Match Point Köp filmen på CDON

Handling: En professionell tennisspelare inleder ett förhållande med en kvinna vars far är en förmögen affärsman. Men samtidigt blir han kär i en amerikansk skådespelerska som är förlovad med kvinnans bror.

Regissör: Woody Allen
Alexander Armstrong
Mark Gatiss
Paul Kaye

Tinkerbell

När jag såg denna film trodde jag att ja skulle få se en lite mer lätt sinnad film än detta. Filmens början är ganska "lätt" flyter mest på, men i mitten blir den seg och får en helt ny vändnig. Att denna film skulle sluta som den gjorde kunnde jag aldrig ha gissat, men det var bra skådespeleri trots att filmen var en aningen deprimerande och plus i kanten för det oväntade slutet

filmernas härskare

Woody Allen är tillbaka med en oförutsägbar och lite omskakande relationsdrama. I denna film har han lagt till lite gammal musik och lite opera, något som förstärker stämningen till passionen och girigheten, med det bästa är så klart det intelligenta amnus han har skrivit.
Turen och oturen hoppar hit och dit och gör det hela genialt.

Ja, kärleken känns blek, den manlige huvudrollsinnehavaren riktigt kall och thriller stämningen vid slutet känns på gränsen till krystad.
Men det finn en känsla i filmen som håller ihop filmens struktur.

Smart skildring av desperata människor och
den brittiska verkligheten. Måste ses.

lindajjj

4,5. Den här filmen får nästan full pott i genren "psykologisk thriller". Helt klart ett mästerverk. Allt är lysande; skådespelarna, uppbyggnaden, spänningen, miljön, musiken, och det icke-hollywood-aktiga slutet; jag gillar verkligen att Allens dystra livssyn fick komma fram. Sen är jag enormt förtjust i både Jonathan Rhys Meyers och Scarlett Johansson, kan det bli sexigare?

Kände mig så ägd av den här filmen, riktigt oförutsägbar!

Cammie

Mörk film med oväntat slut och bra skådespelare.

Gunnar Bergquist

En av Allens bästa filmer. Det är lysande skådespeleri och jag förstår att Allen nyligen hyllade sina "casters" och tycker de gör halva jobbet.
Tydligen ska det till en europafixerad amerikan för att ge en så trovärdig bild av engelsk överklass. Och Scarlett J är som skapt för sin roll.

Maria007

Egentligen är en bra. men tycker bara den har en hemsk historia som gör att man vill ändra filmen.

Audrey T

Jag förstår mig inte på alla som hyllat den här filmen! Den har ingenting av Woody Allens charm utan kunde varit gjord av vem som helst. Precis som när Lasse Hallström gjorde "Alla talar om Grace." Två lika intetsägande filmer som handlar om otrohet. Noll intressant, jag fattar inte hypen. Den är inte dålig men jag förstår inte varför han ville göra den. Varför Woody, varför? Bli inte som alla andra, snälla!

Sofia92

Det börjar svårtuggat, samspelet mellan skådisarna övertygar inte heller. Men sen skärpte det till sig och skådespelet blev bra, handlingen blev mindre intetsägande och började snurra ihop sig mer och mer. Det här är en minst sagt tragisk film - så ihopkört som allting blir till slut, man fattar det bara inte. Jag gillar inte den här typen av thriller, det blir irriterande tragiskt och slutet gör mig faktiskt förbannad, men å andra sidan är det ett utmärkt slut för en thriller med denna typen av handling.
Som film i helhet är Match point riktigt bra, det är en bra thriller med helt oförutsägbara vändningar.

slizy

Vad ska man säga. Till en början var jag inte så imponerad men det blev bättre med tiden. Lite spänning var det allt.

Jag gillade att den var snabbklippt. Vissa scener var mycket korta och man gick framåt i handligen snabbt!