Duets

Duets Köp filmen på CDON
2,3

Handling: Sex rastlösa människor på olika håll runt om i USA bestämmer sig för att bryta sig ur sin misär och börja om på nytt.

Liz, en extremt naiv Las Vegas showgirl träffar för första gången sin far vid sin mammas dödsbädd och bestämmer sig för att följa med sin far på hans roadturné som professionell karaokesångare. Billy är en ung optimistisk taxiförare som går och väntar på att lyckan skall vända och karriären ta fart, men efter en usel dag på jobbet hittar han sin tjej i sängen med hans partner. När han cruisar omkring utan mål plockar han upp servitrisen som till varje pris vill nå ära och berömmelse i Los Angeles. Ytterligare två udda karaktärer möts en kväll på en karaokebar och bestämmer sig för att dra vidare till Omaha, Nebraska, för att tävla om 5000 dollar i en karaoketävling.

År: 2000
Paul Giamatti
Huey Lewis
Gwyneth Paltrow
Scott Speedman

Den här filmen var inte alls som jag tänkt mig. Alltsammans handlar om de personer som tävlar om 5000 dollar i en karaoketävling. Tråkiga personligheter och det hela känns meninglöst. Det enda räddar den från en etta är musiken som är lite rolig att lyssna på. Svag tvåa.