7 miljonärer

7 miljonärer Köp filmen på CDON

Handling: Bland blommande äppelträd och surrande humlor är bröllopsförberedelserna i full gång på Himlabackens herrgård. Måns Lundin, stormrik arvtagare till herrgården, ska gifta sig med den minst lika rika Judith Fahlén, ägare till ett av Europas största hotellimperium. Allt är dock inte riktigt så idylliskt som det verkar. Både inbjudna och oanmälda gäster smider planer på hur de ska komma åt bröllopsparets miljoner. Oväntade vändningar och gamla hemligheter avlöser varandra i ett hisnande tempo där i stort sett alla har lyckats lura alla innan solen gått ned.

Regissör: Michael Hjorth
Sanna Bråding
Tomas Tivemark

Copyright AB Svensk Filmindustri

tessan81

Ett hemskt tramsigt och tunnt manus krockar med duktiga skådespelare som Suzanne Reuter, Reine Brynolfsson och Peter Andersson, och det blir svårt att greppa filmen. Det är så bra skådespelare så varför blir det så dåligt? På slutet blir det action med en Terminator-look alike.

Fars hör hemma på scenen och inte på film.

Det här är en svensk komedi med många välkända ansikten. Egentligen hur fånigt och dåligt som helst, men jag gillar konceptet där verkligen alla lurar alla. Trots skrattretande usla skådespelarinsatser så är det så löjligt extremt att det faktiskt blir underhållande. Känns lite som ett Cluedo-avsnitt för er som kommer ihåg det programmet. Gapskrattade för övrigt åt Kowalski/Kowalewski-repliken från Reine Brynolfsson - så jäkla underbar. Jaja, om ni ser den så förstår ni vad jag menar. Absolut ingen film som ska tas på allvar.

losdrivaren

En jäkligt bra rulle!
Den bästa bland dom svenska eller kanske nummer 1 faktiskt genom tiderna:)
Alla är så lyckliga och viss avundsjuka, men vad pågår egentligen?
Handlingen löper på i ett rasande tempo! Om du missar max 1minut så har du svårt att hänga med.
En väldigt stark 5:a
Helt klart sevärd :D

struwe

kul lite då och dål men ibland blir det bara för mycket

Rätt så kul film, men ingen jättehöjdare precis. Loa Falkman spelar som vanligt mycket bra, och den finska torpeden är ju rätt så kul. Får en svag 3:a.

KGBtookmydog

Älskar ensemblen av skådespelare. En smula för löjlig humor men annars en bra film.
Loa Falkman gör som vanligt ett fenomenalt jobb.

Månsken

Mycket överaskande bra med fult trovärdiga skådespelare. Själv tycker att att svenska filmer på sistornde har varit bleka men 7 miljonärer går hem. Storyn tyckte jag blev lite rörig ett tag men det gjorde inte så mycket.

martin88

Förvånansvärt rolig film men egentligen riktigt löljlig och ibland blir det bara för mycket. Trots allt en rätt rolig story som blir mer och mer överdriven och någonstans i mitten/slutet går det över gränsen för min del.

Simon92

Filmen är riktigt bra för att vara svensk!
Ovanligt, rolig och bra film! Nästan så den får en femma av mig!
Den var så kul kanske lite rörig men man hänger med ändå! Rekommenderas starkt!

Biopremiär: 2006-09-29