Floden utan återvändo

Western:

Floden utan återvändo  Köp filmen på CDON
Western:

Handling: Marilyn Monroe och Robert Mitchum har huvudrollerna som sångartist respektive bonde och änkling, och tillsammans faller de offer för en försåtlig hasardspelare. Övergivna i de nordvästra vildmarkerna ställs Kay (Monroe), Matt (Mitchum) och Matts unge son inför en mängd otäcka farligheter, däribland en obeveklig indianattack och en farofylld färd längs en rasande flod. Under kampen för överlevnad och rättvisa i den kärva miljön uppstår ett oväntat band mellan Kay och Matt, alltmedan de inser att det inte finns någon återvändo.

År: 1954
Tommy Rettig
Murvyn Yve

Copyright Twentieth Century Fox Film Corporation

tennisemme

Mycket bra film med en strålande Marilyn Monroe som rollen av sjungande underhållningstjej (i underbara klänningar!). Hon är en jordnära tjej som ofta sitter och spelar på sin gitarr och sjunger fina visor och melodier. Spännande resa på floden River of no Return, de (en pappa och sin son, och sen MM) kämpar mot flodens forsar, vilda djur och flyr från indianerna.
Det som får mig att rynka på pannan är när pappan hoppar på MM för att kyssa henne. Hallå, lite gentleman kan man väl vara fast man är i vilda skogen?
Mycket bra film med bra musik!

magnus_65

Guldfilm! Världsbra och spännande film med Marilyn Monroe=P