Howards End

Howards End Köp filmen på CDON
4,0

Handling: Systrarna Margaret och Helen Schlegel blir bekanta med den välbärgade familjen Wilcox. Mellan Margaret och Ruth Wilcox växer en stark vänskap fram och Ruth testamenterar släkten Wilcox stolthet, huset Howards End, till Margaret. När Ruth avlider vägras Margaret Howards End då familjen Wilcox bedömer testamentet ogiltigt.

År: 1992
Joseph Bennett
Adrian Ross Magenty
James Wilby
Jemma Redgrave

Mycket bra skådespelare, intressant film, lite ljummen handling och lite för mesig för att kallas samhällskritisk, klart sevärd iaf.

Barclay James Harvest

Ett kostymdrama i absolut toppklass. Ivory har lyckats igen. Lysande skådespelarinsatser. Håller den nästan högre än Återstoden av dagen.

freya

Av Merchant/Ivorys filmer har det länge varit "Återstoden av dagen" som varit min främsta favorit. Men på sista tiden har "Howard's End" gått om. Därför att den växer ju med varje gång man ser på den. Den Är så otroligt vacker i hela sitt berättande och otroligt avslöjande om klassamhället; om vad misstänksamhet och rädsla gör med människor. Den visar verkligen på den mänskliga svagheten och på människan sårbarhet. Gripande, upprörande och så oändligt vacker! Aningen lång, men det är värt det. Fantastiskt foto och skådespeleri.