Mitt hjärtas förlorade slag

Musik:

Mitt hjärtas förlorade slag  Köp filmen på CDON
Musik:

Handling: Tom är förutsedd att följa i sin fars fotspår och ta över affärsverksamheten inom den skumma fastighetsbranschen. Men ett slumpartat möte får Tom att tro att han har möjlighet att lyckas som musiker. Drömmen om ett annat, bättre liv väcks. Till sin hjälp tar han en kinesisk pianist som inte talar ett ord franska. Musiken blir deras enda gemensamma språk. Snart börjar dock Toms riktiga jobb göra sig påmind.

Regissör: Jacques Audiard
Originaltitel: De battre mon coeur s'est arrêté
Alternativ titel:The Beat That My Heart Skipped
Anton Yakovlev
Mélanie Laurent
Agnès Aubé

lindajjj

3+. Den är bra, fascinerande, annorlunda, men mycket av det jag ville veta mer om utelämnades. Sen tycker jag det skulle ha varit lite mer om relationen mellan honom och kinesiskan - snarare än mellan honom och gangstrarna.

Wookad

En film som kan tyckas dyster och tråkig, men den är verkligen ruskigt snyggt gjord. Duris är underbar, ett stjärnskott i europeisk film. Hoppas på att se honom fler gånger. Det enda jag kan klaga på är slutet, hade viljat se mer, t.ex. vad som händer med Minskov.

mkay marre

En underbar film med både en intressant historia och ett bra dramaspel,och även en spännande thriller. En orginell film som man minns.

Moonlighting

Snudd på femma. Den här remaken på James Tobacks "Fingers" från 1978 med Harvey Keitel i huvudrollen utklassar orginalet med hästlängder. Jacques Audiard är en av Frankrikes mest intressanta regissörer just nu. Kolla även upp tidigare verket "Read my lips", även den en förbisedd pärla.