De skoningslösa

Western:

De skoningslösa Köp filmen på CDON
Western:
3,7

Handling: Clint Eastwood och Morgan Freeman spelar här två laglösa som efter att ha haft lite otur bestämmer sig för att greppa sina vapen en sista gång och hjälpa några hämndlystna prostituerade i staden "Big Whiskey". Richard Harris spelar "English Bob", en färgstark lönnmördare. Gene Hackman (som fick en Oscar för bästa manliga biroll) spelar den brutale och sluga sheriffen som med hjälp av sina vicesheriffer håller stan i ett järngrepp. Det blåser upp till storm i Big Whiskey.

År: 1992

Tara Dawn Frederick
Beverley Elliott
Liisa Repo-Martell

Copyright Warner Bros. Pictures

Det här är en småtrevlig westernfilm och som vanligt så överglänser Morgan Freeman övriga medverkande. En hel del vackra vyer och med en historia som känns igen med en omvänd skurk som tvingas tillbaka för ett sista jobb. Får tyvärr aldrig någon riktig sympati för Clintans karaktär William Munny delvis p.g.a. hans torra skådespel. Följer mallarna, men gör det faktiskt ändå bra och gillar man genren ska man utan tvekan se den.

Clintan dammade av sin hatt och rock, drog på sig bootsen, putsade colten och levererade en gammal hederlig western. Genren har alltid legat Clintan varmt om hjärtat och det syns att den här filmen är gjord med mycket omsorg och kärlek.
Fina rollprestationer rakt av.

Överskattad western! Eastwood vet hur man gör en snygg film, och även om den är trovärdig så var den helt enkelt för tråkig för att få mig engagerad. Stundtals riktigt seg. Svag trea!

Tyvärr en väldigt utdragen film. Kunde kortats ner med 45 minuter utan att man gick miste om något.

En mycket bra film med bra skådespelarinsatser överlag, en av Clintans bästa både som regissör och skådespelare perfekt spelad av Morgan Freeman.

clintan har lyckats igen..han gör igen dålig film.den här va riktigt mörk och bra

stankovic

Eastwood är grym som cowboy.

Håller med Timoti. De skoningslösa är en mörk film.
Clitan gör som vanligt ett bra jobb när han regisserar sig själv i denna förutom råa, även välgjorda och spännande film.
Många bra skådisar har Clintan fått med sig.
Till exempel den eminenta Gene Hackman.
Jag har hört att manuset till denna film fanns i Hollywood i tjugo år, innan någon fann det intressant, och ville göra en film av det.

clint_estwood

Magnfikt!

Allt var perfelt! Allt från skådespel till kamerafilmningen! Riktigt kul att en westenfilm vinner en oscar för bästa film. Länge leve clintan!

Unforgiven (2013)