Me and You and Everyone We Know

Me and You and Everyone We Know Köp filmen på CDON

Handling: Christine Jesperson är en kontaktsökande performance-artist som använder sig av sina unika artistiska visioner för att närma sig den eller det hon vill ha.

Richard Swersey är en nyligen frånskild skoförsäljare och far till två pojkar, och han väntar på att något fantastiskt ska hända i hans liv. Men när han möter den betagande Christine drabbas han av panik.

Regissör: Miranda July
Originaltitel: Me and You and Everyone We Know
Ursprungsland: USA, Storbritannien
Ellen Geer
Colette Kilroy
James Kayten
Amy French

En väldigt knasig independentrulle som är en väldig massa independent. Dvs, udda karaktärer, obskyr musik och halvknasig handling. Detta är en slags kärleksberättelse som mest fumlar i dimman, dock så är den väldigt, väldigt rolig. Speciellt den lilla grabben "NightWarrior" och hans lilla äventyr. Stark trea.

Savannah

En film om spelade roller och ensamhet som inte är i allas smak, men är klart speciell. Jag motsätter mig att såpass många inslag handlar om barn och vuxen sexualitet, men det hindrar den inte från att vara intressant på samma gång. En film som är drömsk, konstig, vemodig, smårolig, vacker och tragisk - och som borde ha varit längre.

junkninjan

Aldrig kommer jag att se på ASCII tecken som oskuldsfulla språkyttringar igen!
))<>(( forever

Me you and everyone we know är en fantastisk film. Den är lika delar bedårande, bizarr och briljant. Alla karaktärer är oerhört genuina och känns som vanliga(något skruvade) människor som bara råkat bli filmade i sina vardagliga liv.
Miranda July har både skrivit, producerat och regisserat detta lilla mästerverk. Som genremedlem är det en komedi med dramainslag , men det är nog mest sanningsenligt en film om udda relationer.
Som handling betraktat rör det sig om flera olika människoöden som utspelar sig parallellt men ändå sammanstrålar vid olika tillfällen på oväntade sätt. Det är här som jag menade att den briljanta delen av filmen kommer med. Bortsett från det sjukt balanserade skådespelet så är det storyn som lyser klarast i mitt tycke.
Det är dock inte en kändistät film och jag kan inte direkt påstå att jag kände igen någon av skådespelarna från andra filmer, vilket nog egentligen är ett plus.

Vill man se en film som 91minuter senare lämnar näthinnan men skapar en varm känsla inombords länge efteråt, så är detta en mycket bra kandidat.

sarza

Man blir deprimerad och karaktärerna känns konstlade. Förmedlar en negativ världsbild.

Venschla

Den bästa filmen jag sett på as länge! ASG!

tessan81

Jag råkade börja se denna film och efter 20 minuters tittande kunde jag inte slita mig. Det är spännande med filmer som man aldrig riktigt får grepp om. Just när jag börjar tro att jag förstår så händer något helt otippat och jag är tillbaka på ruta ett. Filmen blir aldrig "färdig" utan lämnar mig lika undrande som jag var i filmens början.

bobbi

sjukt bra film i wes anderson stil

MaliciousDelight

Nej detta funkar inte för mig..
stör mig rejält på skådespelarna.
Jag blev smått besviken eftersom att jag verkligen
trodde att den skulle vara bra.
Men en del scener i filmen var i alla fall..
Så helt urusel var den inte.. men nästan.