Thumbsucker

Thumbsucker Köp filmen på CDON

Handling: Sjuttonårige Justin suger på tummen. Han har dessutom svårt att koncentrera sig i skolan och är lite allmänt blyg och osäker. Hans tuffe pappa är nästan aggressivt beslutsam om att Justin måste lägga av med tummen, medan hans mer förstående mamma har utvecklat en halvpinsam förälskelse för en såpaskådis. Han är dessutom kär i Rachel, den söta tjejen i hans debattklass. Men hur ska man kunna vara tillsammans med någon när man tar till tummen så fort man blir osäker?

Regissör: Mike Mills
Arvin V. Entena
Dakota Goldhor
Kit Koenig
Sarah Bing

Bra skådespeleri i denna film och den har en ganska typisk indiekänsla med sin musik och stil. Blandar drama med komedi, men ingen av dem lyckas fullt ut. Ändå sevärd och småmysig. Stark trea.

Moonlighting

Smått oansenlig, ljummen och aningen självgod men ändå värdig och lågmäld underhållning med fina skådespelarprestationer av främst Tilda Swinton och Vincent Donfrio.

Raceai

Överpretantiöst och stelt. Enligt mitt tycke så koncentrerar de sig mer på att göra filmen så speciell som möjligt i stället för att göra den naturlig och känsloladdad. Hade kunnat bli mycket mer..