Djungelmassakern

Djungelmassakern Köp filmen på CDON
1,5

Handling: En amerikansk soldat hamnar på fiendernas område i Vietnam och hans vänner skickas ut för att hämta tillbaka honom. i Sverige förbjöds filmen först och släpptes senare med 10 minuter bortklippta.

År: 1980
Bobby Rhodes
Margit Evelyn Newton
John Steiner
Massimo Vanni

Nej, detta är inte bra alls. Lång och tafflig inledning med dåligt skådespel och ett uselt soundtrack. Det är först efter tio minuter som filmen börjar och förtexterna drar igång, vilket känns underligt eftersom man därefter går rakt på kärnan i filmen och inte vidare berör vad som hände i inledningen. Långsökt och fumlig plot och en slutscen som mest gör mig irriterad. Dock enormt ruggiga miljöer där man kan dra tydliga paralleller till mardrömsscenariot i The Deer Hunter (1978), men detta räcker inte för att dra upp betyget till en tvåa.
"How's your wound?"
"I got a hole in me, otherwise I'm fine."

"How's your wound?"
"I got a hole in me, otherwise I'm fine."

En del hårda och röjiga scener. Italienarna skiter som vanligt i att hålla sig inom några givna ramar, vilket är ett plus. Tyvärr är manuset på tok för dåligt och likaså skådisarna för att rädda filmen till ett bättre betyg.