Kod okänd

Kod okänd Köp filmen på CDON

Handling: En boulevard i Paris med mycket folk och rörelse. Plötsligt kastar någon ett hopknycklat papper i en tiggarkvinnas utsträckta hand. Detta är den handling som, under ett kort ögonblick, för in filmens olika karaktärer på samma kurs.

År: 2000
Regissör: Michael Haneke
Originaltitel: Code inconnu: Récit incomplet de divers voyages
Alternativ titel:Code Unknown
Ursprungsland: Frankrike, Tyskland, Rumänien
Juliette Binoche
Luminita Gheorghiu
Helene Diarra

jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den här filmen, det känns som det är för många lösa knutar kvar efter att filmen är slut. den höjer sig i slutet när man börjar få in gunget på de hela, men jag ger den bra för det känns som jag borde se mer och få ut mer av filmen än jag får.

Rätt längesedan jag såg den, men jag kommer ihåg att det inte riktigt var en film i min smak.
Jag fann den inte särskilt engagerande eller underhållande. Några scener var dock bra och kraftfulla. Den får en svag trea i betyg.

struwe

nä det här var ingenting för mig.en del bra scener och bra utfört i det mesta men om jag ska vara ärlig fatta jag noll.men den är snyggt gjord,därför får det bli godkänt.men skulle gärna vilja se hanekes dolt hot

Moonlighting

Fragmentariskt berättad men minimalistiskt utförd skildrar Haneke i obrutna tagningar ett europa i gungning. Med en tematik som berör klass- och rasskillnader, brist på kommunikation rör vi oss i globaliseringens skuggområden. Ingen av Hanekes bästa men ingen har lika hög lägstanivå som honom. Juliette Binoche som gör sina bästa prestationer varje gång hon jobbar med Haneke är fullständigt lysande här.