Big White, The

Big White, The Köp filmen på CDON

Handling: Paul driver en resebyrå i Alaska där han säljer resor till sol och värme. En blomstrande affärsrörelse. Problemet är bara att Paul är ännu bättre på att spendera de pengar han tjänar. Därför har han hamnat i ett hopplöst ekorrhjul av skulder och avbetalningar. När Pauls bror plötsligt och spårlöst försvinner ser han därför sin chans. Livförsäkringen lyder nämligen på en miljon dollar. Dessvärre vägrar försäkringsbolaget betala ut några pengar bara 5 år efter försvinnandet. Otur. Tills Paul hittar ett lik i en container. Det verkar inte direkt vara någon annan som efterfrågar kroppen så då kan den ju lika gärna få tjänstgöra som den försvunna brodern. Därmed skulle alla Pauls problem vara lösta. Eller kanske inte..

Regissör: Mark Mylod
Giovanni Ribisi
Woody Harrelson
W. Earl Brown
Tim Blake Nelson

En ganska rolig och underhållande film. Sevärd en gång. Svag trea.

inzomnia

Mkt bra film som liknas vid bröderna Coens verk, ngt jag verkligen håller med om. Intressanta karaktärer blandas med bra dialog på ett sätt som gör mig lycklig i hjärtat. Den får en stark fyra istället för en femma eftersom jag tycker slutet kunde knutits ihop på ett bättre sätt. Får du chansen så se denna charmiga film. Kul att se Robin Williams i en rejäl rulle.

Laidan

En härlig film som faktiskt blir bra trots att Robin Williams är med. Kul och lite udda med härliga karraktärer och snö :)
Skön film som borde ses.

tennisemme

Helmysko film, men ändå så himla bra! Giovanni, Robin och Holly är några av mina favoritskådespelare så det gör ju inte filmen sämre ^_^ Att ha halkiga skor ute i Alaska är inte så smart av Giovanni XD Det är bland annat såna småsaker som gör filmen så rolig. Och så har man absolut ingen aning om hur det hela kommer att sluta. Men jag lovar att det kommer bli mycket skratt. En helt underbart underbar film!

Nördi

Å en sån undebar film! En film som verkligen berör och aldrig upphör att vara fantastisk. Måste ses!