Harsh Times

Harsh Times Köp filmen på CDON

Handling: Jim Davis är före detta Army Ranger som nyligen lämnat sin tjänst, men lider fortfarande av mardrömmar av sin yrkesutövning. Medan han söker en tjänst hos polisen i Los Angeles som kommer att hjälpa honom att gifta sig med sin mexikanska flickvän och föra in henne i USA dödar Jim tid genom att hänga med sin kompis Mike.

Regissör: David Ayer
Originaltitel: Harsh Times
Christian Bale
Freddy Rodríguez
Tammy Trull
Adriana Millan
Eva Longoria

Savannah

"Harsh Times" borde skulle ha kunnat heta "Hasch Times" istället - se den så förstår ni varför. Bale är alltid duktig på att spela psykopat, men att casta honom i rollen av en "värsting-homie" från South Central blir totalfel (lika trovärdigt som Runar på satanistmöte, typ). Kevin Federline kunde gjort den delen bättre, eftersom alla "dude", "man" och "homie" klingar falskt när Bale uttalar dem. Trovärdigheten blir dock bättre under den rätt sevärda filmens gång. Stark trea.

vet inte vad jag ska ge denna film så det blir en trea så länge..christian bale spelar utmärkt bra som psycho men filmen va seeg så den kanske inte hamnar på topplistan men filmen e lik traning day som fan

madeleine_g

Jag tycke rom den här filmen och jag gör det riktigt riktigt mycket. Bale är underbar i rollen som den något psykopatiske och galne forna iraksoldaten som återvänder hem för att uppleva hur allting han tar sig för går totalt åt pipsvängen. Visst det är väldigt mycket ghetto och slanguttryck och ibland så är det ganska så svårt att höra vad dem säger men jag tycker ändå att det skildras väldigt bra. Kommer man utifrån så är det inte lätt att förstå alla dessa slanguttryck tro mig.

Kort sagt, detta är en film som ja helt klart fundera på att köpa.

miox

en bra film med logoria freedy och bale bra handling i filmen men dålig slut

Savannah

tjockjohan

till en början är den mycket konstig och svår att släppa in just för att den är lite speciel. den kan liknas vid trainning day på många sätt, men denna är ondare och mörkare i mitt tycke, handlar om en gammal amerikansk soldat som är rejält krigsskadad och hans polare som är arbetslös. dom två åker runt i staden och fixar med det mesta som är olagligt. en bra film och bale gör en ruggigt bra roll som vanligt. en stark trea får den nöja sig med dock.

Det här gillar jag. Christian Bale gör ytterligare en stark prestation i en hård och tuff film som även har flera andra bra prestationer (bl.a. Freddy Rodríguez) och ett bra tempo rakt igenom.

ducche

Tänk er en bättre version av Training day, mer trovärdig och bra mycket mer intensiv. Christian Bale gör ett grymt jobb!