MirrorMask

MirrorMask Köp filmen på CDON

Handling: Helena är en 15-årig flicka i en familj som driver en liten landsortscirkus. Hennes mamma blir allvarligt sjuk. Helena som tror att hon orsakat mammans sjukdom går in i en drömvärld där hon till slut får svårt att skilja mellan dröm och verklighet.

Regissör: Dave McKean
Dora Bryan
Robert Llewellyn
Andy Hamilton

torulf

Det här är en så smal film att jag tror att de flesta som ser den inte gillar den. Jag gillar surrealismen, vilken är ganska svår. Grafiskt ser den ibland ut som ett TV-spel och ibland ut som en teaterscen. Filmen skildrar en 15-årings brist på tillhörighet på ett annorlunda sätt. Det är inte en typisk Gaiman, men känslan finns där.

producenten

Jag älskade filmen! Otrolig surrealism som grep tag om mig. jag gillade verkligen hela drömvärlden som var konkret-abstrakt på något twistat sätt. djup film!

Så fort jag märkte att den var engelsk blev jag orolig. Och med all rätt - jag klarade inte av den. Om den ändå varit vacker att se på. ZZZZzzzzzzzzzzzzzz ZZZZzzzzzzzzzzzzzz ZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Ajice

Bästa filmen jag sett på länge, vacker och estetisk, annorlunda och spännande, den har till och med ett djup!

De som upplever filmen som tråkig kanske ej har förmågan att förstå och se längre, det skvallrar om ett ytligt och tomt liv...
Vadå ful? Det är ju magiskt och häftigt hur de har hittat sådana bra lösningar som faktiskt fungerar. ANNORLUNDA!

Sofia92

Vansinnigt ful fantasyfilm, och efter knappt tjugo minuter in i handlingen är hela filmen redan tjatig och irriterande att se på.

Det här var nog den mest konstnärliga och fantasifullaste filmen jag sett. Specialeffekterna är utomordentligt bra. Men mot slutet kändes det lite rörigt och tjatigt med alla konstiga drömscener. Handlingen och dramatiken var inte den bästa. Men huvudrollen Stephanie Leonidas gör en väldigt bra insatts. Jag blev speciellt imponerad av henne i en scen i slutet där jag nästan trodde att hon blev ledsen på riktigt. Otroligt bra gjort av henne. Den här filmen blir godkänd. Anledningen till att jag inte ger mer är för att det känns som filmskaparna mest ville briljera med sina konstnärliga scener. Man tröttnar lite på det mot slutet. Men den blev som sagt godkänd. Jag gillade den här filmen.

Ps: Ett Speciellt trick dom gör på cirkusen där han roterar 4 glasbollar i handen gjorde också David Bowie i Labyrinth. Och jag kan fan slå vad om att det var exakt samma typ av bollar!

producenten

torulf

kimpa

Får en femma för fantastiskt snygg film! Riktigt konstverk. I övrigt är det en bra idé men ändå rätt skum handling... möjligt att det ligger nån moralkaka i bakgrunden.