Emanuelle and the Last Cannibals

Emanuelle and the Last Cannibals Köp filmen på CDON
2,0

Handling: Vackra journalisten Emanuelle får av en händelse nys om att en förmodat utdöd sydamerikansk kannibalstam eventuellt fortfarande existerar och anordnar, tillsammans med en professor, en expedition för att undersöka. Farliga och erotiska äventyr följer...

År: 1977
Regissör: Joe D'Amato
Originaltitel: Emanuelle e gli ultimi cannibali
Alternativ titel:Emanuelle's Amazon Adventure
Ursprungsland: Italien
Laura Gemser
Gabriele Tinti
Nieves Navarro
Donald O'Brien
Percy Hogan
Mónica Zanchi

"Emanuelle you're crazy, you're really crazy. Maybe I am, but right now I want to make love."

Gudomligt vackra Laura Gemser och hennes kvinnliga kollegor passar på att slänga kläderna och ha sex så ofta det bara går... trots att de befinner sig i en livsfarlig djungel där en kannibalstam härjar!! Kan det bli mer underhållande? Nej, knappast!

Visst gränsar det rejält till riktig porrfilm, men det känns ändå bättre att få se massa naket än att få se djur bli slaktade på riktigt som i t ex Cannbal Holocaust.

Jag tycker det här är en klassiker som sägs vara piken av exploitation-eran som var så populär på 70-talet. Alltså filmer som ofta innehöll MYCKET erotik och våld och som satsade mer på att chocka än att hålla uppe en hög artistisk nivå av filmskapande.

Definitivt inget för gemene man, men för oss som sjukt nog blir underhållna av brutaliteten som man får genom kannibalfilmer samt njuter av att se så extremt mycket överdriven nakenhet, är det här helt enkelt ett måste.

Black Emanuelle (1975)
Emanuelle in America (1977)
Emanuelle and the White Slave Trade (1978)
Emanuelle in Prison (1983)