Con Air

Con Air Köp filmen på CDON

Handling: På ett flygplan med några av de mest ökända brottslingarna genom alla tider, sitter den nyligen villkorligt frigivna Cameron Poe på väg hem till sin familj. Då blir planet plötsligt kapat av den livsfarliga psykopaten Cyrus "The Virus" Grissom. Medan Poe gör allt för att reda ut situationen i luften, försöker FBI-agenten Vince Larkin förmå sina överordnade att inte spränga planet i bitar. Poe och Larkin tvingas samarbeta för att stoppa Cyrus och de brutala livstidsfångarna. Annars väntar ett blodbad när det sönderskjutna planet kommer till Las Vegas.

År: 1997

Angela Featherstone
Doug Hutchison
Fredric Lehne

Noisome

Detta är kanske världens mest underhållande film (okej en överdrift, men ändå). Nicholas Cage är en personlig favorit, och han spelar utmärkt i denna film. Fler bra karaktärer görs av John Malkovich som Cyrus the virus och Steve Buscemi som psykopaten Garland Green. Det finns inget jag ogillar med denna filmen, den har action, kärlek och humor. En snäll film som jag kan se om och om igen. De roliga citaten man minns från filmen är många.
"- Do you know what I am?
- Ugly all day. "

Kanske kan detta klassas som "korkad" action, men oavsett så är det väldigt underhållande och häftigt. Cage är utmärkt i huvudrollen. Ett måste för actionfansen!

Jag brukar inte gilla råactionfilmer, men av någon anledning föll den här mig i smaken. Spännande och engagerande historia, med flera helsköna karaktärer. John Malkovich är perfekt som den genomonde ”Cyrus The Virus” och Steve Buscemi som psykopat är ruskig. Det finns gott om roliga one-liners, nästan på gränsen till för många. Men det här är en film som har den där glimten i ögat och jag kan inte låta bli att fängslas.

losdrivaren

Brutal splatter när den är som bäst och rysare framför allt!
Här får man inte ha svaga nerver eller inte tåla blod!

frejjaroos

Denna filmen är skitgrym om man gillar action blandat med komedi. Den är grym speciellt John Malkovich,som altid är bäst i sina filmer. Så grym och beundransvärd skådespelare han är!
Den får fullt betyg eftersom John Malkovich är med,annars hade den fått en 4:a

Noisome

"- Do you know what I am?
- Ugly all day. "

En spännande och bra film, tyckte dock den va lite förutsägbar. Bra skådespelare.

En riktigt spännande och intressant film, med bra skådespelarinsatser. Blev för mycket actionscener mot slutet,vilket förstörde spänningen ganska mycket då man inte riktigt hann med. Stark trea.

martin88

En relativt underhållande film som dock enligt mig har några brister. Skådespelet är på vissa håll svagt och det blir lite väl överdrivet ibland kan jag känna. Manuset är rätt bra, och det blir lite spännande emellanåt, men det är förutsägbart och jag hade väntat mig lite mer. Svag 3:a!

100% action och det så vackert att man kan gråta