Down by Law

Down by Law Köp filmen på CDON

Handling: Tre udda typer hamnar i samma cell i ett fängelse i Louisiana. De beslutar sig för att rymma och flyr ut i träskmarkerna, med polisen i hälarna.

År: 1986
Regissör: Jim Jarmusch
Originaltitel: Down by Law
Alternativ titel:Down by Law - Alles im Griff
Ursprungsland: USA, Västtyskland
Roberto Benigni
Nicoletta Braschi
Tom Waits
John Lurie
Ellen Barkin

Mattias15

Har aldrig sett något liknande, men gillade det skarpt. Fotot är snyggt och tempot behagligt. Sedan så är historien väldigt simpel men det gör inget för manus och skådespeleri är av klass. När benigni kommer in filmen får vi också mycket mer humor, vilket bidrar till att man lyfts upp från den dåliga stämningen som man upplevt lite väl för länge. Och slutscenen är så himl skön, fick mig att må jätte bra. En svag fyra

Meningslös och tråkig film, var inte alls något för mig. En klar etta.

Jarmusch gör snygga och roliga filmer. Skådespelet är suveränt där det är speciellt kul att se Roberto Benigni agera. Finns inte direkt något att klaga på, utan bara att konstatera att filmen är en oerhört trevlig upplevelse från början till slut.

bob__

Hel skön film med riktigt bra skådespelare. Också bra musik av Tom Waits. scenen där dom tre fångarna börjar sjunga på en liten ramsa och gå runt i cellen är en av mina absoluta favoriter.

Filmen är svartvit