Frostbiten

Frostbiten Köp filmen på CDON
2,4

Handling: Läkaren Annika och hennes dotter Saga har precis flyttat till ett litet samhälle i Norrbotten, som med sitt eviga vintermörker är precis så trist som Saga föreställt sig. Hon får dock oväntat snabbt nya vänner genom goth-tjejen Vega. Men allt står inte rätt till i den bitande vinterkylan: orten är drabbad av mystiska dödsfall och olyckor. Det är något som jagar i natten... och mer än en månad till gryningen.

Regissör: Anders Banke

Mikael Göransson
Björn Andersson
Anna Lindholm

Dr Y

Många verkar klaga på att det inte var en ren skräckis de fick se, men om man läser lite innan så fattar man att det är en komedi-skräckis man förväntas se. OCH ser man de så, så är det en väldigt bra film, storyn är kanske lite i det tunnaste laget, och skådisarna, men i vilken film i denna genre är inte det... En film jag verkligen rekommenderar till alla med lite distans till genren. Jättekul att det äntligen görs sådan svensk film!
Den enda "svenska" film i denna genre är regissören Peter Borgs cultfilm (komedi-skräckis) med Harald Treutiger - "Scorched Heat" från 1988. En klassiker!

Spegelsyster

Det här var långt från otäckt, men däremot riktigt roligt emellanåt. Särskilt sidohistorien om killen som ska på sin första middag hos flickvännens föräldrar är sevärd och träffsäkert komisk. Annars finns det mycket kasst skådespeleri, för många historier som det hoppas allt vildare mellan ju längre mot slutet man kommer, och scener som förmodligen är menade som parodi på skräckgenren men som bara är löjliga. Sevärt mest för att det är den första svenska vampyrfilmen. Det är roligt att det kommer lite nyskapande svensk film, även fast de kanske inte är så lyckade.

Björn

Det här är en rätt bra film, om man har rätt förväntningar. Jag hade förväntat mig en ren skräckfilm, så jag blev lite småbesviken på filmen... Dock så är den definetivt sevärd.

Ajice

Jag tycker mycket om denna film, den är visserligen idiotisk i manus och sådant men jag fastnade för den direkt. Gillar skådespelarna och tycker den är väldigt rolig, den är många gånger klockren, hur kan man bli sur för att det inte är en rysare?

"Men för fan, kan ingen knarka på riktigt här?!"

Noisome

Underhållande, men förvänta dig inga skrämskott.

Rymdis

Yay, en riktig vampyrfilm! Skön blandning av knasiga repliker, en riktigt ond vampyr (inget Twilight-tjafs här, inte) och en svensk variant av en high schoolfilm. Visst är det b-filmsstuk på den, men det är uppenbart att det varit det man siktat på.

Evenstar_92

En svensk vampyr komedi.
Kan sluta bra eller dåligt, eller både och.
Den slutade dåligt med huvudpersonens lama sätt att säga replikerna men den slutade bra med alla klockrena repliker.
Men replikerna fixar inte upp en hel film.
Faktiskt.

Spike

Så dålig att den blir rolig

Den här filmen är så patetisk att jag skrattade under många delar av den.. Gillar den verkligen inte.

Det kändes som att den här filmen var gjord som ett skolprojekt. Alla dialoger var så uppgjorda och snabba att det bara kändes töntigt. Det händer inte speciellt mycket heller. Och det lilla som händer känns bara löjligt. Hade man lagt på en halvtimme och satsat på att skriva ett riktigt manus hade filmen nog blivit bättre. Det enda braiga i den här filmen är Mikael Tornving, men han är ju knappt med någonting. En stark etta får det bli efter mycket tänkande.