Nio liv

Nio liv Köp filmen på CDON
1,8

Handling: När trög byråkrati hotar den fängslade Sandras (Elpidia Carillo) enda livsgnista, dotterns besök, tappar hon fattningen totalt. I ett snabbköp kastas Diana (Robin Wright Penn) tillbaka i tiden när hon möter sin tidigare stora kärlek. Holly (Lisa Gay Hamilton) gör ett desperat försök att komma över smärtan som styvfadern orsakat henne. Sonia (Holly Hunter) chockas när hennes sambo avslöjar en intim hemlighet. Tonåriga Samantha (Amanda Seyfried) agerar ständigt medlare mellan sina föräldrar. När Lorna (Amy Brenneman) ska trösta sin före detta man i hans sorg sveps istället alla spärrar bort. Ruth (Sissy Spacek) överväger på ett motellrum att ta ett snedsteg från sitt äktenskap. Camille (Kathy Baker) konfronteras med sin svikande hälsa. För ett ögonblick lutar sig Maggie (Glenn Close) tillbaka och ser framför sig hur dottern Maria blommar upp. Nio liv. Nio kvinnor. Alla bär på en berättelse.

Regissör: Rodrigo García
Rebecca Tilney
Andy Umberger

Copyright NonStop Entertainment

kalles

Garcias "Thing you can tell by looking at her" var bland det bästa jag sett, underbart skådespeleri och starka karaktärer, och det är väl det enda som överensstämmer med "Nio Liv", annars är det en rätt trist röra..

Moonlighting

Ambitiöst och seriöst, men dessvärre även smärre pretentiöst och nästan lite lamt. Historierna känns lite för poserande och ytliga. Skala bort 8 av de nio historierna och du har kvar en mästerlig kortfilm; episod nr 2 om jag minns rätt med bla Robin Wright Penn i en av rollerna.

Biopremiär: 2006-04-14