Ur dödlig synvinkel

Ur dödlig synvinkel Köp filmen på CDON

Handling: Ett brittiskt övervakningsfartyg träffas av en mina och sjunker till botten utanför ett fienligt lands kust. Längs inne i lastrummet finns den högteknologiska militärutrustningen ATAC som britterna använder för att sända instruktioner till sina strategiska atomubåtar. James Bond skickas iväg för att se till att inte utrustningen kommer i fel händer. Sovjetunionen har redan fått upp spåret och en ohygglig kapplöpning med tiden börjar.

År: 1981

Desmond Llewelyn
Geoffrey Keen
Walter Gotell

Copyright United Artists

Om filmen fortsatt i samma tempo som den har första halvan så hade den lätt varit den bästa Bondfilmen. Efter alla de makalösa skidjakterna så försämras den betydligt när de börjar dyka. Eftersom det är den första Bondfilm jag såg (jag var fyra år) så ligger den mig väldigt varmt om hjärtat. Ett måste för Bondälskare. Moore är helt fenomenal och Bouquet är både vacker och är en av de bästa Bondbrudarna.

En bra och spännande bond rulle. Moore är grym som bond.

anddav507

Riktigt riktigt bra Bondfilm, spänningen är igång hela filmen igenom, utan att det känns överdrivet.
Snyggaste bondbruden dessutom, enligt mig i alla fall.
Gillar biljakterna, och är det bara jag som tycker att man har lite mer explosioner än tidigare?
jaja, skitbra är det i alla fall.
Stark 4

Ingen vidare film, varken speciellt spännande story eller särskilt intressant. En svag tvåa. "For your eyes only" är en underbar låt!

Sofia92

En bra bondfilm, riktigt spännande handling som verkligen engagerar. Men som vanligt tröttnar jag på alla orimligheter i bondfilmer och det här är inget undantag. Skådespelet är inte oväntat bra och klyschorna är några stycken.

rednaxela

Roger moore gör en godkänd insats och det är just han som kan göra filmen godkänd.Stundtals dålig och usla effekter.

tuffa tjejen

En bra och spännade Bond film men inte Roger Moores bästa!!

Stefan

Den här filmen är som skräddarsydd för Moore, stundom är den faktiskt roligare än många komedier, ta till exempel fighten i hockeyrinken och jakten i rodelbanan. Det bjuds även på mycket vackra miljöer och lagom mycket romantik som det annars kan bli lite väl mycket av i bondfilmerna, slutet känns riktigt äkta och lite känsloladdat. Måhända att Roger Moore inte gör de mest spännande bondarna men hans glimt och humor är oöverträffad i kategorin bond. Definitivt en klar 4a.