Shallow Ground

Shallow Ground Köp filmen på CDON
1,5

Handling: En naken tonårig pojke täckt av blod dyker upp på en ensligt belägen polisstation ett år efter det brutala ouppklarade mordet på en ung kvinna. Nu måste Sheriff Jack Shepherd, skuldtyngd över mordet på kvinnan, konfrontera sina egna demoner medan han desperat söker efter pojkens riktiga identitet och eventuella offer. Jack vet inte att han är på väg att möta en otänkbar skräck. Före solnedgången ska de levande betala för all smärta de döda har genomlidit.

Regissör: Sheldon Wilson
Christine Avila
Ori Pfeffer
Victor Campos
John MacKane

Jag är väldigt besviken. Inledningsscenen skrämde skiten ur mig och fick mig att hoppas att denna rysare kanske ändå skulle kunna leverera några äkta gallskrik. Så blev det inte. Efter den lovande inledningen trasslade handlingen in sig i en överkomplicerad historia där jag fick gissa mig till en hel del - och sedan kastade man dessutom in övernaturligt trams! Hade man gått på den rakare och mer realistiska linjen hade jag förmodligen gillat detta betydligt mer. Det blev helt enkelt för fånigt och jag kunde inte relatera till något som hände över huvud taget. Halvbra skådespelare, men John Kapelos levererade trots allt. Han var utan tvekan bäst i den här sorgliga ensemblen.
"Things haven't been normal anywhere for the last 24 hours."

Några spänningsmoment, men annars rätt blek, poänglös och tråkig rysare. Det blir för korkat helt enkelt och manuset är verkligen inte klockrent. Dock ett litet plus för bra effekter och hyfsat foto trots den låga budgeten. Filmen har inte DET. Stark etta!

Angelus

En ganska så lång tråkigt film, handlingen var ganska svår, o vissa gångner under filmer blev dt segt, bra skådespeleri