Hotet inifrån

Hotet inifrån Köp filmen på CDON

Handling: När Secret Service-agenten Pete Garrison (Douglas) får i uppdrag att utreda mordet på en kollega uppdagar han ett hot mot Presidenten. Men innan han hinner dela med sig av sin upptäckt blir han själv plötsligt huvudmisstänkt då han är den enda som ger utslag vid ett lögndetektortest.

Nu måste han försöka bevisa sin oskuld och få sina kollegor att förstå att det verkliga hotet kommer från annat håll - utan att röja sin egen hemlighet.

Regissör: Clark Johnson
Raoul Bhaneja
Simon Reynolds
Danny A. Gonzales

Copyright Twentieth Century Fox

kiefer i denna film spelar exat som jack bauer i denna film..dock va den film inte så bra

en bra film som jag skulle kunna se igen. får en 3:a

Nja den är inte den bäst jag sett.

Det här är en fartfylld film som håller ett högt tempo filmen igenom. Har dock ett märkligt manus då den efter ungefär två tredjedelar helt ändrar upplägg och blir rörig och relativt ointressant. Den energiska första delen tycker jag ändå kompenserar den svaga avslutningen och t.o.m. Kiefer Sutherland gör en okej insats. Michael Douglas är nästan alltid underhållande att se på. Svagare trea.

Som en ytterst klarsynt recensent redan har sagt på Discshop: i Hotet inifrån skildras hot inifrån, utifrån, uppifrån, nerifrån och från sidorna. Ni förstår säkert vad jag menar - Hotet inifrån är ostrukturerad och ryckig så in i helsike. Filmen behandlar ett tacksamt ämne och är någorlunda snygg och fräsch, men ändå trappas intresset inte upp. Det finns en rad sidospår som jag personligen anser att filmen hade klarat sig bättre utan, och ni som har sett den förstår säkert vilka jag syftar på. Den är ofta ologisk och överdrivet komplicerad. Dock måste jag hålla med om att Kiefer Sutherland och Kim Basinger båda är mycket bra här. Även Michael Douglas gör bra ifrån sig, men verkar lite sliten och är inte riktigt i toppform.

Medan jag tittar blir jag alltmer förvirrad. Filmen är växelvis snabb och otroligt seg, och jag får ingen känsla för karaktärerna eller händelseutvecklingen. Jag skiter i om Pete Garrison åker fast, jag skiter i hans hemlighet och jag skiter fullständigt i om någon vill döda presidenten. Dumt att ödsla så mycket tid på att skydda en snubbe som uppenbarligen inte bryr sig om sitt eget liv. Sedan kommer slutet, vilket är så krystat och fånigt att jag vrider mig i plågor. Hotet inifrån har tveksamt underhållningsvärde och tar slut innan den ens hunnit börja. Svag tvåa.
"Pete, they think you're an assassin. They will kill you."

madeleine_g

Tråkig men få ändå godkänt. Mestadels för Kiefers skull. Han var den enda som gjorde sin roll någelunda bra. Det sägs att det skulle vara en blandning mellan 24 och jagad. Nja säger då, visst det fanns en hel del influenser men absolut inte så att man hajade till sådär. Personligen så tycker jag att 24 är mycket bättre och mer värd att se på.
Den här filmen duger om man absolut inte har någonting annat o göra, men annars nej!

lindajjj

3-. En helt ok, hyfsat spännande thriller. Det som gör att den får en trea snarare än en tvåa är skådespelarna och musiken.

Biopremiär: 2006-09-01