Dawn Anna

Dawn Anna Köp filmen på CDON
4,1

Handling: Den ensamstående mamman Dawn Anna kämpar för att hitta ett lärarjobb för at kunna försörja sina fyra barn. När hon väl får jobb som lärare och har en spirande romans på gång, drabbas hon plötsligt av en allvarlig sjukdom. Efter en invecklad operation, tvingas hon lära sig tala och gå på nytt. Men när nästa kris visar sig vara en nationell katastrof som chockerar hela världen, måste Dawn samla all sin inre styrka och även hämta stöd i kärleken från sin familj, för att klara sig igenom den ofattbara tragedin och gå vidare i livet.

Regissör: Arliss Howard
Larry Austin
Lee Cameron
Tom Carey

Savannah

Jag brukar verkligen hålla med allas vår "Pärla", men här går våra åsikter isär. Missförstå mig rätt: detta är en viktig film om ett viktigt ämne, men sentamentaliteten övervinner allt och gör slutresultatet nästintill kväljande. Ni som störde er på de stora barnen till Meryl Streeps karaktär i "It's Complicated" skulle vomera av att se denna, that's all I can say...betygstrean är helt Wingers förtjänst!

En 2 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: -

Detta är en historia som är värd att berätta, men som tyvärr faller pladask på en del klichémässiga sätt att berätta den på (traditionellt, inget nytt under solen - bl a tankar och drömmar som hackig gammal hemvideo med sentimentalt klinkande pianomusik i bakgrunden, ovan regi samt alltför platt skådespel av de flesta utom just av duktiga Winger).
Tänkte inför titten att det här verkar ju lovande när den är sanningsbaserad och "allt". Valde just att inte läsa baksidan alls innan titten också. Men... det kändes som en TV-film. Mer pengar och bättre skådisar hade nog tillfört en del mer.
Storyn är engagerande, något sånär intressant och tragisk som attan, och då man tror att det värsta som kan hända har hänt så överraskar filmen med ytterligare en riktigt tung katastrof dock. Så där är filmen inte förutsägbar, vilket ju alltid är ett plus, men glöm ej att skippa att läsa baksidan/handlingstexten! Har funnit mer och mer och därmed också befäst det som jag tvivlat på i många år, dvs att det ofta skadar mer att läsa handlingstexten innan man läser boken eller ser filmen i fråga.
Denna hamnar inte i DVD-samlingen eftersom jag varken kan eller vill se om detta med tillräcklig behållning. Det räcker med en gång. Trots fin historia, som sagt.

Trivia: This movie is about the life of the mother of one of the students, Lauren Townsend, killed in the Columbine High School massacre.

Det här är en oslipad diamant till film. Helt underbart! Den är otroligt gripande, intressant och välgjord. Baserad på en verklig händelse. En film alla bara måste se... Tårarna flödade även efter den var slut. Underbara skådespelarinsatser! Vad mer kan jag säga?! Se den!!

_skorpan

Denna filmen är så himla underbar. Den handlar om kärlek till familjen och till andra. Vad stärker en familj? Och vad kan förstöra den? Frågor man kan få svar på i filem om man skärper alla sinnen. Detta är en vältänkt film. Detta är en verklighetsbaserad film. Den är baserad på Dawn Annas liv.