Jakten mot nollpunkten

Jakten mot nollpunkten Köp filmen på CDON

Handling: Kowalski är en före detta racerförare och polis. När han får ett uppdrag att köra en bil från Colorado till San Francisco antar han ett vad om att köra sträckan på femton timmar.

År: 1971

Barry Newman
Cleavon Little
Victoria Medlin

alexanderbilar

också en riktigt bra rulle..

visst att de kanske inte är sp mycket mer än att han kör en grymm bil ute i öknen..

men endå intressant och se att han möter oliak människor..

Spirit1

Biltokig som jag är så är jag kanske lite opartisk men detta är en film som man bara måste se om man har bensin i blodet.En man vid namn Kowalski som gradvis tröttnar på systemet under en leverans av bilhistoriens racigaste bil "Dodge Challenger 1970 RT.En bil som var klart övermotoriserad med endast en mening.Att ta dig från A till Ö så snabbt som möjligt.Mycket Amerikansk 60 och 70 tals känsla i denna film.Plattan i mattan och släpp farten fri.

imaculent

Många bilscener då det inte händer nååågonting. Känns lite meningslös och radioprataren med övernaturliga krafter...
Den nya verisionen men Viggo är mycket bättre tycker jag.

Själv gillar jag bilar men den här tycker jag är överskattad och alldeles för intetsägande. Dock en del bra bilscener.

struwe

Nån slags kultrulle av nån anledning.VARFÖR måste han framföra bilen på 15 timmar.Jag fattade inte det iallafall.En del cola biljakter.Lite Bullit biljaktkännsla

Vanishing Point (1997)