Tid för hämnd

Tid för hämnd  Köp filmen på CDON

Handling: När den mäktige knarkbaronen Franz Sanchez rymmer från fängelset, lemlästar han Bonds bästa vän och dödar vännens hustru. Bond svär på att hämnas. M förbjuder honom dock att låta känslorna styra och sätter honom på ett annat uppdrag, vilket leder till att Bond lämnar sin tjänst och startar sin egna personliga vendetta.

År: 1989

Priscilla Barnes
Cary-Hiroyuki Tagawa

Copyright United Artists

Stefan

Jag tycker att "Tid för hämnd" är värd en klar trea, den ligger inte på toppen bland Bondfilmerna men tillhör inte heller dom sämre, Timothy Dalton spelar bra och ger Bondfilmerna en ny ådra av spänning, just den här filmen tycker jag inte är lika fulländad som hans andra, "Iskallt uppdrag" som är en av mina favoriter i kategorin Bond. Carey Lowell (Bondbruden)är i ögonfallande och är också en bra skådespelerska och mätt i såna prestationer så är filmen lätt värd en fyra. Slutet lite overkligt dock och kunde gjorts bättre.

tuffa tjejen

En bra och spännande Bond film, Timothy Dalton är bra som Bond i den!!

Cammie

Rätt så ointressant film, där det absolut bästa är det fantastiska ledmotivet (Licence To Kill, Gladys Knight). Dock bättre än Daltons första Bondfilm.

Nille

En bra Bond film , varken mer eller mindre!
Timothy Dalton gör rollen som Bond riktigt bra dessutom.

En helt oki bond film.

En okej Bondfilm, inte den bästa jag sett men fungerar att kolla på en gång.

Sofia92

Visst var det här en bra bondfilm, skådespelarna sköter sig fint och foto och manus är bra.
Men nog för att bondfilmer innehåller minst sagt fiktiva scener men det här tar ändå priset - man hoppar i vattet utan att det plaskar, man kör lastbil på två hjul och på sidan..?! Nej det blir helt enkelt för ofattbart för att jag ska tycka att det håller måttet. Jag brukar tycka att bonds otroliga bestyr funkar i de flesta fallen, för att det på nåt sätt tillhör bondfilmer att inte vara helt trovärdiga. Men här blir det som sagt för mycket av det goda...tyvärr och det påverkar betyget.

Stefan

Filmen är helt okej. Fast är ej den bästa. Bra skådespelare