Slither

Slither Köp filmen på CDON

Handling: En liten stad smittas av något utomjordiskt, vilket gör invånarna till zombies och alla möjliga former av muterade monster.

Regissör: James Gunn

Jennifer Copping
Jenna Fischer
Haig Sutherland

Mackie

Rätt kul skräckfilm med sköna dialoger, just like the ol' days! Stundtals rätt bisarr (på ett skönt sätt) med de inkongruenta intrycken man får av det som sker visuellt och vad man hör och hur karaktärerna reagerar. Är det en skräckfilm eller är det en komedi? Sanningen är att det är en skräckkomedi, och en helt reko sådan.

Sköna karaktärer, och en gnutta kreativitet som injiceras i de annars rätt uttjatade och välanvända skräckklyschorna. Detta är inte bara en i mängden bland alla andra alien och zombie-pastischer, som kanske skulle kunna tro; dess styrka är just att den inte tar sig själv på så stort allvar utan den har en hel del humor (till skillnad från t.ex. Dreamcatcher vars story har likheter, men som är betydligt sämre just på grund av detta, enligt mig).

Rekommenderas till alla skräckfans där ute, men inte för dem där blod och slem inte går hem...

lill_saasta

Den här filmen måste vara baserad på Worms eller nåt! ^^

Känns som en mycket lyckad hyllning till 50-talets B-filmer inom SF-genren. Det är äckligt och roligt och kan säkert skrämma en del personer, speciellt de som har lite svårt för stora sniglar/maskar som vill in i din mun. Välgjorda effekter och mycket underhållande. Stark trea!

den sämsta på länge, så långtråkig och dåliga effekter

Kan tänka mig att filmen försöker flörta med klassiska skräck och sci fi filmer men mig övertygar inte flörten.
Förrutom visst ok skådespel, skapligt foto och lustigt designade monster så anser jag filmen är ett komplett bottenapp. Humorn vill jag inte ens försöka mig på att förstå.

Ganska underhållande film dock ganska tråkig den första halvan.

Cameron_84

hehe mycket underhållande äckel-skräck..

Filmen är egentligen helt vedervärdig - denna och Dreamcatcher (2003) är nog det äckligaste jag sett på film. Filmen är inte läskig, snarare äcklig, och den lyckas också få in lite humor, om än svag sådan. Slither är på det stora hela en ganska medelmåttig film - den är varken stentråkig eller väldigt rolig, och detsamma gäller för skräcken. Den har en bunt riktigt sköna repliker och en lättsam kärlekstriangel. Det oväntade zombiestuket höjde definitivt filmen för mig. Likväl kan jag inte med gott samvete ge filmen mer än en tvåa. Jag medger att detta knappast är någon Oscarkandidat, men när jag ser en film vill jag ändå gärna känna NÅGOT för intrigen och karaktärerna, och det gör jag inte här. Den bara är, varken mer eller mindre.
"My easy going state of mind is being fucking tested."

Crocodile

Stora sniglar från rymden som går in i folks huvuden och får dem till att döda folk. Alltså det där är ju taget ur Night of the creeps. Men den är ändå bra.