Hook

Hook Köp filmen på CDON

Handling: Hook har Robin Williams i huvudrollen som en vuxen Peter Pan och Dustin Hoffmann som den ökände Captain Hook. Bland andra roller märks Julia Roberts som Tinkerbell, Bob Hoskins som piraten Smee och Maggie Smith som Wendy Darling, som måste övertyga den medelålders advokaten Peter Banning att han en gång i tiden faktiskt var den legendariske Peter Pan. Och så börjar äventyret om när Peter återigen måste bege sig till Neverland för att rädda sina två barn undan Captain Hooks händer. På vägen får han lära sig mycket om fantasi, vänskap och magi.

År: 1991

Arthur Malet
Isaiah Robinson
Jasen Fisher
Dante Basco

Inte Robin Williams bästa film, men den har absolut sina poänger. Tanken på en förvuxen Peter Pan är ganska skrattretande, men man har lyckats bättre än jag trodde. Undrar bara vart Maggie tog vägen i handlingen, eftersom det är så mycket fokus på Jack. Jag hade säkert tyckt mer om den här filmen om det inte vore för det faktum att jag personligen är rätt trött på filmerna om Peter Pan. Svag trea.
"I believe in you, Peter Pan."

crazybaby

En riktig klassiker som aldrig dör ut. Älskade denna film när jag var liten och den trollbinder mig fortfarande. Den är spännande, charmig och barnvänlig smatidigt som den passar bra för äldre också. Mycket sevärd!

Snygg, magisk film, synd att han inte gjorde filmen enligt orginal-berättelsen, men då hade ju inte Robin Williams fått spela rollen som Peter Pan, det är lite smålarvigt, men en mysig berättelse och en jättebra familjefilm, Hoffman är lysande som Captain James Hook, riktigt läskig.

Den här handligen tycker jag är intressant, om den har gjorts förr (alltså en vuxen Peter Pan som glömt bort vem han en gång var) så skulle jag gärna vilja se det. Men som jag vet så är det en ny tvist på Peter Pan (som jag annars inte tycker särskilt mycket om) men denna filmen gillar jag. Eller iallafall gillade jag den väldigt mycket som barn, har ju faktiskt inte sett den på ett antal år.

IWantItThatWay

Rolig film med ett bra budskap! Den "storväxta" pojken i det här gänget med små pojkar som hjälper Peter i "Neverland" är helt klart bäst, men Tingeling är också en favorit sen tidigare! Men självklart är ju Peter Pan som film roligare när han är ung!

JoyRide

Tyckte det var en mysig film : ) Med ett antal fina budskap i om man lyssnar och tänker efter. Man får inte glömma Julia Roberts, söt som satan som liten älva. Inte den bästa filmen, men verkligen en bra film. När jag får barn ska dom få se denna! ^^

rolig film av vad jag minns när jag såg denna

olleen

jag såg den nån gång när jag var mindre och när jag kommer att tänka på peter pan så tänker jag på den här filmen. och för några år sen så gick den på tv igen! jag blev så glad, för jgag tycker verkligen om den. det är roligt med en vuxen peter.

Nja ganska bra, en peter pan berättelse fast vuxen!

En av mina favorit filmer. En egen tolkning om Peter Pan. Mycket sevärd