Dödligt vapen 2

Dödligt vapen 2 Köp filmen på CDON

Handling: När de flesta poliser ligger illa till kallar de på förstärkning. Polisveteranen Roger Murtaugh är inget undantag men hans kollega, Martin Riggs, älskar att bryta mot spelets regler. Han löser helst alla svåra fall på egen hand. Den här gången är de ute efter några storsmugglare från Sydafrika, som planerat allt så väl att de knappt går att komma åt. De gömmer sig bakom lagen och gör inga synliga misstag. Men Riggs och Murtaugh är tålmodiga och tror sig veta hur de skall kunna sätta dit dem. Samtidigt som de har fullt upp med smugglarna måste de skydda ett viktigt vittne (Joe Pesci) som kan hjälpa dem lösa hela historien.

År: 1989
Juney Smith
Nestor Serrano
Derrick O'Connor

Copyright Warner Bros.

Det räckte med en film va. Denna bjuder ju inte på något nytt.

tårtsmula

blev nog lite besviken eftersom jag förväntat mej en riktigt läskig rysare här, jag tycker nog mer att det lutar åt drama hållet. Men den var ju bra ändå, spännande och tankeväckande ...inte riktigt vad man förväntar sej bara

den näst bästa dödligt vapen..sen efter den här filmen så vart det för mycket humor i det

Ungefär lika bra som första filmen fast mycket mer humor i denna och det funkar bra.

Helt okej faktiskt för att vara en uppföljare.

PiktorPucci

Grymt underhållande film! Rolig, specielltnu med Joe Pesci, och trevlig action =p

stankovic

Minst lika bra som första filmen.

Dödligt vapen (1987)
Dödligt vapen 3 (1992)