Hämndens ögon

Hämndens ögon  Köp filmen på CDON

Handling: En banktjänsteman blir rånad under pistolhot i sin bank. Lyckligtvis för honom har han fått ett tips om att detta kommer att ske. Han har därför fört över det mesta av pengarna till sitt eget konto och endast lämnat en liten summa åt rånaren. När rånaren förstår att han blivit lurad, börjar en kamp om att försöka överlista varandra.

År: 1978
Regissör: Daryl Duke
Originaltitel: The Silent Partner
Alternativ titel:L' Argent de la banque
Ursprungsland: Kanada
Elliott Gould
Christopher Plummer
Susannah York
Michael Kirby
John Candy

Hade förväntat mig mer, men Elliott Gould och Christopher Plummer spelar bra mot varandra. Filmen har en bra grundidé och får till ett par bra och smarta scener, men utöver det är det mest transportsträckor för att fylla ut tiden. Synd, för den har potential.

Filmens handling är lovande och den hade potential att vara riktigt bra. Tyvärr dribblar den bort sig med lite för mycket romantik och snack. Gould är alltid kul och se med sin lite nonchalanta/laidback attityd. Inget man ser om, dock värd en titt.