Don't Come Knocking

Musik:

Don't Come Knocking Köp filmen på CDON
Musik:
1,7

Handling: Howard Spence har haft det bättre. En gång i tiden spelade han de stora Vilda Västernhjältarna, nu finns det bara biroller kvar. Han lever ett utomordentligt själviskt liv och försöker dränka sitt självförakt med sprit, droger och unga kvinnor ända till den dagen hans mamma avslöjar att han förmodligen har ett barn någonstans. Tanken på barnet får honom och tro att livet kanske inte varit helt förgäves och han ger sig iväg för att leta reda på sonen eller dottern. Han träffar Doreen, en kvinna han älskade en gång, och Earl, en ung sångare som inte längre behöver någon pappa. Men där finns också Sky, som kanske är hans dotter, och Sutter som tvunget ska ha med Howard tillbaka till inspelningen som han lämnat.

Regissör: Wim Wenders
Sarah Polley
Eva Marie Saint

Copyright Triangel Film AB

miak

Håller med carlstrom, men tycker han var lite hård mot skådespelarna, det var många som spelade riktigt bra. Filmen kändes väldigt lång och jag slumrade till flera gånger.

Seg och tråkig drama med väldigt för ointressant manus för att ens greppa tag i en. Skådespelet är inget att hylla exakt och berättarstilen är allt för långdragen. Filmens bästa och antagligen enda hållning är main-tracket som var svängigt. Absolut inte värd dess två timmar.

Biopremiär: 2006-04-07