Wide Awake

Wide Awake Köp filmen på CDON

Handling: För 10-åriga Joshua har hans morfar alltid varit den som stått honom närmast, och hjälpt honom i hans uppväxt. Men när morfar dör står Joshua plötsligt där helt ensam utan några som helst svar på livets frågor. Hans föräldrar har ständigt annat i tankarna och lärarna på hans stränga, katolska pojkskola plockar sina svar direkt från bibeln. Joshua beslutar sig för att själv söka svaret på om gud verkligen finns, för att vara säker på att morfar mår bra uppe i himlen. I sin väntan på ett tecken möter han sin första förälskelse samtidigt som han får hjälp på vägen av en baseball-tokig nunna.

År: 1998

Camryn Manheim
Vicki Guinta
Julia Stiles

crack_of_dawn

Underbart fin film, som kanske kan upplevas rätt djup på sina ställen.
Vissa scener berörde verkligen -men ändå behöver du inte bekymra dig om att det skulle vara en "snyftare" (såvida du inte är lika lättrörd som jag :) )

Gillar du Pay it forward -gillar du nog även denna.
Rekomenderas.

Savannah

Mja...jo! En familjefilm av M. Night Shyamalan, för er som inte räds med en "djup" film för tioåringar, som motvikt till all annat elände i barnfilmsväg. Baksidestexten stämmer tyvärr inte speciellt bra med innehållet eftersom O'Donnells karaktär inte får det utrymme som man förväntar sig, men även för er som sett "6th Sense" kan det här vara värt att se.

ganska sorglig men jag fattade aldrig riktigt tycke för filmen. den pratar för mycket och det händer egentligen inte så mycket, dessutom är färgen och bilden så oskarp att jag blev trött av att titta på den.