Sanna lögner

Sanna lögner Köp filmen på CDON

Handling: Den kvinnliga journalisten Karen försöker ta reda på sanningen bakom splittringen av en hyllad komikerduo. De splittrades upp efter att en kvinna hittats död på deras hotellrum – båda hade alibi och båda befanns vara oskyldiga men händelsen satte stopp för deras karriärer. Ju närmre sanningen Karen kommer, desto mer liknar hennes arbete en katt-och-råtta lek. Frågan är bara - vem är katt och vem är råtta?

Regissör: Atom Egoyan
Kristin Adams
Deborah Grover
Beau Starr

Copyright Triangel Film AB

En rätt spännande och intressant film, men tyckte slutet var skumt och emellanåt var det segt. Stark tvåa.

chokladberoende87

En väldigt mysko film, men helt okej!

En stabil 2 som film, men en 2+ i sin egne genre.

Tagline: Det som göms i snö...

Naja, var är storheten med denna film som många verkar tycka att det finns? Även en del av medierna, gav den riktigt bra betyg: Aftonbladet 5 (!), Ingmar resp. Vimmel 4.
Nej, detta förstår jag inte. Filmen var seg och tempofattig knappt utan dess like. En del snyggt foto finns, det måste erkännas dock. Men det saknas en del luckor i manuset. Musiken (temat och soundtracket) är helt ok, men inget minnesvärt. Skådespeleriet är rätt bra, men inte heller det något som sticker ut, trots duktiga namn på pappret.
Nej, denna film ser jag inte om och då hamnar filmen således helelr inte i DVD-samlingen. Detta den kända regissören Egoyan till trots. Filmen var inte heller så oförutsägbar som skaparna nog hade hoppats på skulle lysa igenom. Ett riktigt plus, även om hon medverkar alltför kort, är dock att på samma gång sockersöta och riktigt sexigt snygga Rachel Blanchard medverkar som reporter för en collegetidning. Wow, en sådan skönhet - som svarvad ur Guds maskin!

Trivia: Director Atom Egoyan made cuts to the film, including an orgy scene, in a failed attempt to challenge the NC-17 rating given by the MPAA. ThinkFilm has since announced that the version shown in US theaters is the same as the one shown at the Cannes Film Festival.

Ganska okej film med en av mina favoritskådisar. Nämligen Kevin Bacon.
Intrigen var lite små-finurlig och orginell, men tyvärr blev det stundtals alldeles för segt och tempofattigt. Fast skådespeleriet var som tur var mycket bra och stämningen var härlig.
Det blir ev svag trea i betyg.

Biopremiär: 2006-07-14