I Kina käkar dom hundar

I Kina käkar dom hundar Köp filmen på CDON
3,7

Handling: Arvid är en banktjänsteman vars flickvän Hanne tycker är världens tråkigaste man. Men när han en dag i ett sällsynt ögonblick av övermod lyckas avvärja ett väpnat rån mot banken blir han dagens hjälte. Väl hemma igen dock Hanne hunnit lämnat honom och tagit med sig allt utom TV:n. Plötsligt dyker bankrånarens flickvän upp och skäller ut Arvid eftersom det var hon som behövde pengarna. I ett desperat försök att ställa allt till rätta tar Arvid kontakt med sin kriminelle bror Harald, och föreslår att de ska råna en värdetransport. Arvid inser snart att hans problem inte ens har börjat...

År: 1999
Lasse Lunderskov
Preben Harris
Slavko Labovic

MNA

Har inte skrattat så här mycket på länge! Iofs. är det ingen nyhet att danskarna knäcker på film men jag har ändå alltid valt en annan film i butiken när det väl kommit till kritan.. Misstänker att det är titeln som hållt mig borta under alla dessa år..!
Gillar ni skön svart humor MÅSTE ni bara se denna.

Väldigt mörk komedi, som når upp till en svag 3:a.

arjahelena

Som anti-hollywood person anser jag att denna film är mycket bra med sin ironi och svart humor, alla dessa action-inslag och den rådgivande kriminella brodern med sin poker-face. Ingen annan kan gå genom köket och ge den effekt han ger - du väntar bara när han exploderar. Denne fantastiska skådespelare Kim Bodnia som uttrycker oftast mer när han är tyst än när han pratar och har sin blick som ingen annan. Och de dejliga kockar i möte med serbiska tuff guys. Säger bara: se den.

Härlig actionkomik som utmärker sig bland mängden.

mickrov

Den är sjukt bra

MNA

Gillar ni skön svart humor MÅSTE ni bara se denna.

Förvånansvärt tråkig dansk action/komedi som blev stor succé både bland publik och kritiker. Inte direkt originell.. det känns bara som ett danskt försök att göra en film som amerikanarna redan gjort för många av. Tycker personligen den är för brutal och det stör när den samtidigt försöker vara rolig. Antar väl att den är líte sevärd ändå, speciellt om man gillar danska filmer. Jag trodde dock att den skulle vara bättre.

torulf

Filmen känns konstig till dess man inser att det är en komedi. Sen är den riktigt rolig. Filmen är värd en femma i betyg om det inte var för den usla mixningen av ljudet. Man får sitta med fjärren och dra upp ljudet mssor vid dialogerna och sedan sänka när det blir musik. Effekterna hamnar mellan. Dessutom är det bara frontarna som jobbar. Dåligt!

Gamla män i nya bilar (2002)