She's the Man

She's the Man Köp filmen på CDON

Handling: När tonåringen Viola får reda på att hennes fotbollslag har strukits förklär hon sig till sin tvillingbror och tar hans plats på internatskolan i två veckor. Hon förälskar sig där i sin rumskompis, Duke och den vackra Olivia förälskar sig i henne. Olivia råkar även vara den flicka som Duke är intresserad av. Allt blir ännu mer komplicerat när tvillingbrodern dyker upp igen.

Regissör: Andy Fickman

James Snyder
James Kirk

Copyright Scanbox

Cruel_Intentions

Rolig och gullig film men som vid varje minut blir lojligare och lojligare.. Den har filmen kunde blivit otroligt bra eftersom den har ett starkt budskap- att inte diskriminera.. Men denna filmen blev bara tontig.. 2a far den iaf for att den iaf e lite underhallande

Jag blev positivt överraskad av den här filmen. Jag har sett pjäsen den bygger på och såg inte hur man skulle kunna omarbeta den till en lyckad film. Men den är VÄLDIGT häftig och rolig, och Amanda Bynes gör mycket bra ifrån sig. Kan bara instämma med Raffset - den här vill jag ha. Filmen är ju väldigt löst inspirerad av Trettondagsafton av William Shakespeare, och det blir så pass bra att det absolut funkar. Svag fyra.
"Beware the old guy chewing gum... it's not gum."

"En bitvis underhållande men otroligt larvig film - med den vackra Amanda Bynes som är ett slags plus till filmen"

Hela den här grejen med att Amanda Bynes, som är tjej, maskerar sig som kille är skrattretande. Ingen människa (förutom de blinda) i hela världen skulle kunna ta henne för en kille så som hon ser ut. Detta är självklart något som jag har överseende med, för den har sina egenskaper. Först och främst är själva idén lite kul, en annorlunda kärlekshistoria, som kantas av skojigheter och pinsamma situationer, the again, en helt vanlig ungdomskomedi a lá "Mean Girls".

"Shes the Man" börjar och slutar precis som man förväntat sig, så inget är särskilt nytt med filmen. Men jag kan ändå inte förneka att "Shes the Man" stundtals är en mycket rolig film. Överlag en vanlig high-school, med en lite twist i form av Amanda Bynes (ingen annan skådis syns lika mycket som henne). Dessutom är inte den här rullen lika pinsam och jobbig att se på som vissa andra filmer, det ligger en slags lättnad över humorn.

Omdöme:
Mer finns det inte att säga, förutom att den inte är värd att se på bio, och om du inte gillar genren. Jag tycker absolut inte om genren, men detta är ett undantag. Det blir en stark tvåa, godkänt, men ändå inte bra.

Hiddenman

Härlig film alltså! Mycket bra komedi!

Drain

En mycket rolig film. Filmen går hem mest hos tjejer men är kul även för killar. Om du som kille ska se en film med en tjej så välj den här.

bananasplit_96

I grunden är det här en bra historia. Den berör intressanta ämnen som jämställdhet och kvinno-diskriminering. Amanda Bynes gör bra ifrån sig i rollen som Viola Hastings. Men betyget dras ner på grund av att det blir ganska rörigt med de olika kärleksförbindelserna, vem som är kär i den falska Sebastian (Viola) eller den riktiga, vem som är kär i Viola... Jag tappar tråden lite, helt enkelt. Men trots det är filmen ändå ganska sevärd!

moacorse

Filmen är guld värd! Så otroligt sevärd!

Noisome

Jag tål inte den käcka amanda bynes. Storyn var ju inte särskild originell heller.

Zitrioce

Myycket rolig! En komedi som är lätt att förstå och dessutom har filmen inslag av galna situationer! Måste ses. Budskap och allting var 99%

Linniz

Handling: +