Talladega Nights

Sport:

Talladega Nights Köp filmen på CDON
Sport:

Handling: Utspelar sig på den berömda Talladega Superspeedwaybanan i Alabama och handlingen cirkulerar kring den rebelliske NASCAR-föraren Ricky Bobby (Ferrell).

Regissör: Adam McKay

Elvis Costello
Mos Def
Ed Lauter

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Överaskande bra, men det är ju sant; Will Ferrell spelar i huvudrollen - som vanligt hans typiska karaktär, men så förbannat rolig han är sen. Nåja, en extra krydda har han ju fått, namnet, Ricky Bobby, jag skrattade första gången jag hörde det, otroligt fånigt namn. Talladega Nights är verkligen skitkul, tycker du om Sacha Baron Cohen så är Talladega starkt rekommenderad för han är otroligt rolig som sliskig, homosexuell fransman. Underhållande med snabba bilar, roliga skämt och värme, otroligt nog - För detta är verkligen en feel-good film, man mår alltså bra efter att ha sett den. En brist dock, ALLA personer i filmen är otroligt korkade, helt sjukt och overkligt, men detta blir också kul när fransmannen kommer till stan - ingen hajar vad han säger... Se den nu!

Tycker faktiskt den här var lite småkul med sina billiga hilly-billy skämt. Visst, den e på en låg intellektuell nivå, men det behöver man ibland. Givetvis e storyn oerhört korkad, men det drivs med allt å alla, så man får sig ett par billiga skratt.

Savannah

Suck, varför slängde jag bort två timmar av mitt liv på den här? Inte ens Sacha Baron Cohen känns komfortabel i sin roll, och detsamma gäller för resten av gänget. Man tycker helt enkelt synd om dem, och det var väl ändå inte syftet med filmen? Tro mig, hjärndöd humor kan bli bättre än såhär.

Rolig var den, men endast rolighet genererar sällan en bra film.

Helle85

Vilket slöseri med tid...ursch vilken tråkig o larvig film!

klinger

Jag gillar Farrell , men han blandar riktigt bra med riktigt usla filmer . Detta är en av de mindre bra det blir aldrig riktigt roligt.

Jag rekomenderar istället blades of glory där det blir betydligt roligare.

Tillsammans med A Night at the Roxbury måste detta vara en av Ferrells bästa filmer. Jag tyckte den var riktigt härlig på alla sätt o vis. Man skrattar mycket samtidigt som den har - precis som Lepre skriver - en hel del värme som ger en skön helhetskänsla. En av senare års bästa komedier!

inzomnia

Riktigt roligt med Will Ferrell. Larvig humor när den nästan är som bäst. Tyckte att filmen saknade något. kanske blev den lite tjatig i slutet? Vet inte riktigt. Men Will Ferrell är alltid värd att se. Han är helt klart en av de roligaste på filmduken just nu.

Savannah

Biopremiär: 2006-09-29