Dumplings

Dumplings Köp filmen på CDON
1,5

Handling: Drömmen om evig skönhet tar sig ibland radikala uttryck. Priset kan vara högt, smärtsamt och mardrömslikt förrädiskt. Därför verkar det ju relativt smärtfritt att kunna äta sig snygg.

Qing, en före detta skönhetsikon och känd skådespelerska, sörjer ålderns förfall och spenderar all sin tid åt att bränna sin rike makes pengar på föryngringsprodukter. En dag får hon nys om en ny kur – Dumplings, små specialbakade degknyten som sägs ha en radikal effekt på en människas utseende. Dessa tillreds hos den mystiske ex-gynekologen Mei, i största sekretess. Fixerad av ryktena söker Qing upp Mei, och skriver upp sig på en intensivkur av de kulinariska och misstänkt dyra knytena. För varje besök får de en alltmer svårsmält konsistens, tills den fruktansvärda sanningen slutligen uppenbarar sig...

Regissör: Fruit Chan
Tony Leung Ka Fai
Meme Tian
Miriam Yeung Chin Wah
Miki Yeung

INTE en rysare men en ganska lite thriller aktig men mer om en drama film.konstig historia kankse för knstig men ingen film jag rekomenderar.

Bland det sämsta man kan se i genren skräck. Dock bättre mot slutet men det ändrar inte mitt betyg.

Dan banan

Meningslös, som tidigare recenesenter nämde.

Jag har brist på argument som talar för att du ska se Dumplings.
Det är visserligen en fruktansvärt rå film som jag utan tvekan klasserar som en av de äckligaste jag sett, men det är fortfarande en usel rysare.
Inga poäng går till skådespelarna heller, jag ser då inget i dom.

Jag dras omedvetet till filmer som har ett stinkande rykte om sig att vara outhärdligt äckliga, dessvärre är dom sällan bra men så är det.

Det här är inget att se, tro mig.
Det är endast jag och mitt sökande efter en bisarr variant av den heliga gralen som får mig att ge filmen en chans.

Dumplings är en långsam, ointressant rulle som knappt förtjänar att stå under genren.
Stark etta.

Den här filmen var så sjukt att det inte är sant. Det finns vissa gränser man inte går över. Den här filmen var hur äcklig som helst. Men samtidigt hände ingenting. Det var själva iden om vad dom gjorde som var det sjuka. Jag avskyr den här filmen. Ush!

Dumplings är en smått äcklig film som tyvärr inte alls är läskig, att man mår dåligt kan vara en effekt filmen lyckas med, men det gjorde inte jag. Äcklad blev jag däremot, men inte så starkt.

Biopremiär: 2006-04-21