In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale

In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale Köp filmen på CDON
2,3

Handling: En man som heter Farmer ska rädda sin kidnappade fru och hämnas på sin sons död. Kungen Krugs arrangerar ett race med djurkrigare som är kontrollerade av den onde Gallian.

Regissör: Uwe Boll

Brian J. White
Kristanna Loken
Gabrielle Rose

Dackell

Dåligt regi och dålig skådespeleri. Uwe Boll är ju inte känd för att göra någonting bra, men det här är ändå hans bästa film. Det man känner när man ser denna film är att någon annan hade kunnat gjort den så mycket bättre. Statham är ju aldrig bra, lika så Ray Liotta. Uwe Bolls bästa film, ändå suger den riktigt ordentligt. 1 i betyg av mig men nära en tvåa.

torulf

Det här är en medelmåttig matiné. Inte katastrof, och inte så värst bra. Så döm om min förvåning när jag såg eftertexterna.
Uwe Boll? Han har gjort så fantastiskt dåliga filmer.
Men vad gjorde att jag såg klart den här filmen?
Det jag tycker kännetecknar Uwe Bolls filmer är att aktörerna spelar - inte lever sig in. Och Historien berättas - man berörs inte det minsta. Hur kunde den här filmen kännas så mycket bättre (fortfarande inte bra)? Jag tror att det beror på att det är så rutinerade skådespelare med, att hur Uwe än försöker så är skådisarna professionella. Uwe lyckas inte klanta till det fullt så mycket som han brukar. Tänk vilken film det skulle varit om något proffs gjort den...

Zitrioce

Filmen blir godkänd men den var inte bättre än vad jag hade väntat.

Svag tvåa

slizy

Filmen får knappt godkänt. Jag tycker skådespelarinsatserna var tveksamma. Jason Statham och Burt Reynolds gör väl en okej insats men överlag känns det dåligt.

Lite för mycket musik också som förstör stridsscenerna.

Zirgo

Uwe Boll är tillbaka och denna gången menar han ALLVAR, eller i varje fall lika mycket allvar som man är van vid när han ger sig på att ännu en gång filmatisera något baserat på ett dator spel. Ok, man måste ge filmen lite credit för det faktum att dator effekterna håller en någorlunda bra kvalitet, samt att en del scener inte är så långt ifrån "Sagan om Ringen" kvalitet. Samtidigt så undrar jag alltid över hur han kan komma över skådespelare i sina filmer som ligger över snittet när det gäller talang.
Men detta åt sidan så kan jag inte annat än skaka åt huvudet när manuset känns fullständigt meningslöst och jag kan hopplöst leta vidare efter en handling som ger mig en mening att kolla vidare på filmen. Hade det inte varit av ren envishet så hade jag nog bara vänt på huvudet och gått därifrån. Jag vet inte om jag kan hitta en anledning till varför jag skulle ge någon rådet att se filmen mer än att om man är en Uwe Boll fantast så är detta ännu en film som till stora delar håller samma klass som hans gamla filmer, dock i en fräschare förpackning. En svag tvåa tack vare någorlunda ok film effekter.

In the Name of the King 2: Two Worlds (2011)
In the Name of the King 3 - The Last Mission (2013)