Den oändliga historien

Den oändliga historien Köp filmen på CDON

Handling: Välkommen till fantasins förtrollade värld!

"Den oändliga historien" är namnet på en bok med magiska krafter. När tolvåriga Bastian slår upp dess pärmar öppnar han dörren till en annan värld - det vackra Fantasia.

Men Fantasia hotas av katastrof. En mörk kraft vill förgöra landet och dess kejsarinna. Folket måste nu skicka ut sin allra modigaste hjälte för att finna den enda person som kan rädda dem. Och denna person är Bastian, som inte har en aning om att Fantasias öde ligger i hans händer...

År: 2001
Regissör: Giles Walker Adam Weissman
Originaltitel: Tales from the Neverending Story
Alternativ titel:Berättelser ur den oändliga historien
Ursprungsland: Tyskland, Kanada
Ingår i tema: Drakar

Mark Rendall
Tyler Hynes
John Dunn-Hill
Audrey Gardiner

mycket bra. jag såg denna före den äldre versionen. så jag blev ju mer för den här än den första

torulf

Det görs en massa bra ungdoms-TV-serier i Australien och på Nya Zeeland som är mycket fantasy-inriktat. Det här är en serie från Tyskland/Kanada som har samma känsla. Det är långt från ett mästerverk, men det är bra.
Den passar de lite yngre bra, så det är synd att det inte är dubbat (det är lite jobbigt att läsa texten i 6 timmar!).
Jag har sett bättre FX och storyn blir lite upprepande ibland, men det är ändå en riktigt trevlig upplevelse. Man kan dela upp den i flera kvällar. Jag tror att den bästa målgruppen är unga fantasy-freaks som kan hänga med i textningen.

stankovic

Riktigt bra fantasy film.

Filmpunkten-id: 11911

Den oändliga historien (1984)