Offside

Sport:

Offside Köp filmen på CDON
Sport:

Handling: Välkommen till Stenfors, en gång Sveriges största papperstillverkare! Den senaste tiden har det mesta gått utför för den lilla bruksorten; jobben försvinner och människorna med dem - det enda som växer är kyrkogården. För arbetslöse Anders är det extra bekymmersamt med ett äktenskap som knakar i fogarna.

Ortens anrika fotbollslag harvar runt i de lägre divisionerna och man överväger att lägga ner verksamheten. Hoppet tänds, inte bara för klubben utan hela samhället, när den engelske före detta fotbollsstjärnan Duncan Miller anländer. Kanske kan de hårt ansatta Stenforsborna återigen få något att känna sig stolta över. Anders fru vill dock fl ytta till storstan och Duncan Miller visar sig snabbt vara mer "före detta" än man räknat med...

Regissör: Mårten Klingberg

Björn Bengtsson
Georgi Staykov

Copyright Sandrew Metronome

Savannah

Okej, jag erkänner - det är är faktiskt en ganska mysig, smårolig svensk film. Visst, det är ett väldigt tacksamt ämne, och klasiska Degerfors IF har nog inspirerat regissören och manusförfattaren lite väl mycket, men jag köper det. Som vanligt kunde den ha blivit SÅ mycket roligare, men för att vara en svensk debutfilm är den faktiskt riktigt bra.

Dan banan

Offside hade jag höga förväntnigar på. Jag hade trott att humorn skulle haft en större roll i filmen och att skratten skulle komma oftare,det visade sig att jag hade fel,men jag blev ändå väldigt nöjd. Torkel Person med flera gör en fin,fin innsats och man blir faktiskt ganska glad av att se offside.Jag brakar i med en fyra,för de är den värd.

Bilbo_one

Nej, det här var inte kul alls. Visst var filmen rolig, men det tog så jäkla lång tid mellan skämten. En stel och tråkig komedi som jag inte tycker man ska se. Absolut inte sevärd, svag 2:a

Helt ok komedi. Skönt skådespeleri av Karlsson, Coyle ect.

Maria007

Det var ett tag man såg denna men jag har för mig att jag fick några skratt!

adarkblue

En småmysig film som är lite smårolig. Ingen höjdare men jag föll för Karlsson-fixar karaktär och Pettersson pröjsare! Hirdwall är alltid säker hur lite han än syns i en film!

Evenstar_92

Njä kan inte bestämma mig.
En trea får den

martin88

Klarar sig undan med en godkänt betyg tack vare några väldigt roliga scener. I övrigt är det en ganska tam film där dock Jonas Karlsson är bra i huvudrollen!

fille81

Em riktig klassiker av svesnk film,mycket rolig

Biopremiär: 2006-08-18
Filmpunkten-id: 11989