Att återvända

Att återvända  Köp filmen på CDON

Handling: Efter sin död återvänder en mor till sin hemstad för att ordna till de problem hon inte hann fixa när hon levde. Hennes spöke blir en trygghet för hennes döttrar och barnbarn.

Regissör: Pedro Almodóvar
Yohana Cobo
Chus Lampreave
Leandro Rivera

Copyright Sandrew Metronome

Pedro Almodóvar är känd för sina kvinnoporträtt och för att ta upp tabubelagda ämnen och gör så även i den här filmen. Personliga karaktärer som samtliga är välspelade. Jag fängslades dock inte lika mycket av historien som jag gjorde av exempelvis den i Tala med henne. Det blev helt enkelt oengagerande och småputtrigt tråkigt. Vackert, men tilltalade mig inte.

Desperat

Den bästa filmen jag har sett av Almodovar hittills.

Lågt tempo och ointressanta twistar i en seg film. Varken humorn eller fotot tilltalade mig heller så jag har svårt att ge något högre betyg.

slizy

Ett bra drama. Inte varje dag jag kollar på sådant men denna kändes riktigt bra. Bra handling och bra skådespeleri.

Venschla

Den va inte jätte dålig men det kändes som om den va hundra miljoners miljarder timmar lång.

vinterkärlek

Jag trodde inte jag skulle gilla den här filmen, men den var väldigt bra .:) Bra skådespelari .
Den har en liten annorlunda handling , jag gillar den här filmen och rekommenderar den starkt.

Wookad

Almodóvar är en underbar regissör, verkligen trollbindande film. Inte hans bästa, men riktigt bra och gripande. Skådespelarna gör suveräna insatser, den här filmen KÄNNS verkligen. Europeisk film när den är som bäst.

Biopremiär: 2006-09-29
Filmpunkten-id: 11993