Beerfest

Beerfest Köp filmen på CDON

Handling: Två bröder reser till Tyskland för att närvara på den årliga Oktoberfest. De råkar av misstag hamna mitt i en hemlig och uråldrig tävling, beskriven som en "Fight Club"... fast med öl..?

Regissör: Jay Chandrasekhar
Candace Smith
Erik Stolhanske
Nat Faxon
Will Forte

Beerfest följer den typiska ramen för amerikansk komedi. Det handlar om öl, öl i stora mängder. Pruttar, knark och sex. Jag behöver inte förklara mer än så, eller, jo just det, filmen var ganska rolig också.

Stundvis riktigt rolig rulle, dock så imponerade skådisarna inte speciellt mycket och humorn kändes ibland lite väl barnslig.

Annars helt okej, klar tvåa.

En kul film som man nog gärna ser om om ett tag. Det bästa är ju hur man framställer alla tyskar.

Sweet_Jenny

Jag trodde jag skulle få ge den en 2:a men den får en medel 3:a. Filmen passar om man ska festa med polare eller med familjen, partnern eller liknande...

Handlingen som står på DVD-skivan är ingen höjdare. Jag ville inte se den först, blev inte intrresserad, men dem andra ville se den. Men handlingen här ovan gör den rättvisa!

Rolig film, över förväntan. Går att se. Såg denna film med pojkvännen, morsan och en annan och vi drack lite cider (inte öl). Passar mycket bra ;)

är rolig på sina ställen men det kan inte bli mer än godkänt man har sett de förr och lite tradigt blir de tillslut.

ToxicAvenger

Ganska rolig, men ändå lite av en besvikelse.

ninz

En sjukt bra film för oss öldrickare. Visserligen inte lika bra som man trodde men den är sjukt bra. Du ska se den tillsammans med några polare när ni dricker öl, det ger en härlig kännsla

Filmpunkten-id: 11994