Happy Feet

Musikal:

Happy Feet Köp filmen på CDON
Musikal:

Handling: En pingvin i Antarktis vid namn Mumble gör allt för att vinna sin älskade Glorias hjärta i denna roliga, animerade saga, med många sång- och dansinslag, för hela familjen. Mumble kan tyvärr inte sjunga alls, vilket är nödvändigt bland pingvinerna för att hitta en partner, men han är desto bättre på steppdans, till föräldrarnas stora förtvivlan!

Regissör: George Miller
Originaltitel: Happy Feet
Ursprungsland: Australien, USA
Längd: 01:49, 01:48 (USA)
Elijah Wood
Magda Szubanski
Elizabeth Daily

Copyright Sandrew Metronome

kaj08

Bra animerat och en del roliga karaktärer bland pingvinerna. Temat känns igen med en annorlunda unge som inte blir accepterad av stället där han föds, utan drar iväg på äventyr för att bli en hjälte. Ganska förutsägbar och tyvärr blir slutet lite för tillrättalagt. Det kunde blivit en än mer dramatisk film angående människans förstörelse för pingvinerna, men det hade väl varit för grymt för barnen att se. Bättre att blunda för det och låtsas att allt är bra.

DuskBringer

Konflikten i Happy Feet är lite för otydlig och oengagerande. Det är det som filmen faller på. Annars är det snygga effekter, kul humor och bra röstskådespeleri. Minus på att låtarna varken är egenproducerade eller särskilt bra dock. En stark tvåa.

Happy Feet är som titeln antyder en väldigt glad film. Det vanligaste i filmer som denna är just ärkeskurken, kärleken och uppdraget. Men det sköna med Happy Feet är att vi slipper den förbannade skurken. Visst finns det onda djur i pingvinernas omgivning, men de är mest humoristiska bifigurer, alltså ingen Skeletor som är där för att förstöra för "Mumble" (Elijah Wood). Det är ett himla sjungande och steppande i "Happy Feet", nästan för mycket, trots det så är filmen skön och man dras snabbt med i svängarna. Röstskådespeleriet är skönt, visserligen är Wood lite trist i rollen som Mumble medan Jackman rockar ordentligt. Slutet förvirrar lite, men antagligen för att inte på något sätt förändra filmen, för den kör samma race rakt igenom, den blir ofta sentimental, bifigurerna (Robin Williams) är roliga och musiken är skön. Den blir aldrig så där förbaskat läskig som de flesta Disney produktionerna blir. Pluset är barnpingvinernas gulliga röster och rörelser.

Snyggt animerat och bra musik men det känns som det fattas nått.

Cammie

En besvikelse. Visst är de små pingvinerna hjärtskärande söta, och handlingen har glimten i ögat. Men det saknas något vitalt, vilket gör att filmen haltar betydligt.

Bilbo_one

Haha, jättebra ju. Tyckte verkligen om denna film. Eviva Espania. Bra handling och klatschig humor. Skitbra klar 4:a

en flummig film som kunde ha vart bra men den va som sagt flummig eller var det jag som va för trött

Spike

Den här filmen får en trea endast för att den är mycket söt i början. Huvudhandlingen och slutet är bara fånigt.

moomz

Gullig film so mfår en att må bra och skratta! Rekommenderas som familjefilm/gullig feel-good film!

goni

bra, rolig och gullig film

Biopremiär: 2006-12-08
Filmpunkten-id: 11998