Vilddjuren

Vilddjuren Köp filmen på CDON

Handling: På dagarna verkar New York Zoo vara en helt vanlig djurpark. Men på kvällen, då grindarna stängt och besökarna gått hem, tar lejonet Samson och hans son Ruben, koalan Nille, giraffen Berit, ormen Lasse och alla andra djur över stället! Lejonungen Ruben trivs med sina vänner, men drömmer om att få uppleva den riktiga och vilda djungeln, som hans pappa berättat om. Och en dag hamnar han av misstag i en container - med destination Afrika! Vännerna gör sig snabbt redo för ett räddningsuppdrag som går genom New Yorks storstadsdjungel hela vägen till Afrikas savanner - där deras vildaste äventyr någonsin börjar!

Regissör: Steve 'Spaz' Williams

Christian Argueta
David Cowgill
Joseph Siravo

Copyright BVI (Sweden) AB

en mycket rolig och samtidigt gullig film som jag kan se flera gånger om :) MYCKET snyggt animerad! +++

En bra och rolig film tycker jag.

En ganska underhållande Disneyfilm. Fungerar att kolla på om man inte har något bättre för sig. Svag trea.

ingen speciell handling direkt man visste hur de skulle sluta, den hade roliga poäg och skratt utspritt.

Sweet_Jenny

Mycket rolig och underhållande film, går att se definitivt. Rekommenderar den. Gullig och charmig Disney Film.

Tycker inte det va så jätte bra animerat, va inte dåligt heller, men ja kunde varit bättre. Filmen va rolig men kändes verkligen väldigt mycket som en barnfilm...hehe. Men jag lär nog se den igen tillsammans med min son när han uppsattar filmer... Den får en 3:a av mig. För tycker ändå den va bra...

kaj08

Väldigt lik filmen Madagascar. Väldigt snyggt animerat och fina miljöer, både i storstan och senare ute i djungeln. Djuren är också roliga, men tyvärr är sådana här filmer inte speciellt nyskapande längre. Vi har sett ett antal liknande sådana här filmer nu. Filmen bjuder ändå på lite underhållning för stunden så betyget blir en 3-a. Hade filmen kommit för 5-7 år sedan hade man förmodligen tyckt den var briljant.

Biopremiär: 2006-10-20
Filmpunkten-id: 12013