See No Evil

See No Evil Köp filmen på CDON
2,2

Handling: En grupp tonåringar får som samhällstjänst att städa upp det åldriga hotellet Blackwell, övervakade av en polis. Men när en av tonåringarna blir bortrövad av psykopaten Goodnight, som tillfälligt gömmer sig på hotellet, måste de övriga hålla ihop för att överleva...

Regissör: Gregory Dark
Zoe Ventura
Christina Vidal
Steven Vidler
Michael Wilder

Dussinrysare som aldrig blir mer än hyfsad. Trots att skådespelarna sköter sig över förväntan och soundtracket - och framför allt den lågmälda melodin som spelas genomgående i hela filmen - är riktigt ruggigt så är detta helt enkelt inte läskigt. Lovande inledning, men därifrån störtdyker det. Både storyn och karaktärerna känns väldigt obearbetade, och det märks framför allt i slutet då mördaren förändras drastiskt. Dennes långsökta motiv drar ned rejält på betyget, då snubben kilar omkring och mördar på pin kiv. Ungdomarna är för endimensionella, och de enda jag över huvudtaget kunde sympatisera med var Kira och ironiskt nog även Michael. Skådespel, soundtrack och några snygga kameravinklar räddar See No Evil från en etta.
"Open your eyes. Wash your sins away."

Dan banan

Grå och patetisk.
En ointressant rysare där spänningen duger, men själva skräck-atmosfären känns utelämnad.
Skådespelarna har inget att imponeras över, tråkigt nog inte heller manuset.

Konceptet är tröttsamt mediokert.

"Open your eyes. Wash your sins away."

ronnbackmeister

Förutsägbar skräck rulle. inge nytt alls. den ger rysningar men man suckar sedan 2 sekunder senare. en i mängen.

Jimban

Tycker filmen är helt okej...Inget läskig dock..Men det är som jag bruckar säga och det är att det fins inga nya bra filmer längre...Wrestlaren Kane spelar väldigt bra så filmen från en stark trea.

Nördi

En blandning av Hostel och Boo. Om den hade varit längre skulle den fått mycket sämre betyg. Men är en helt okej, väldigt förutsägbar film. Som vanligt handlar det om kristendomen och annan skit. Men den är inte så lång så man kan allt se den ändå.

Filmpunkten-id: 12015

See No Evil 2 (2014)