Cake

Cake Köp filmen på CDON
2,1

Handling: Pippa McGee är brudtärna. Igen. Den tjugonioåriga supersingeln är tillbaka från en av sina otaliga forskningsresor - på väg till ett av de otaliga bröllop som hon hatar med hela sitt singelhjärta. Men ödet står redo att ge Pippa en rak höger. Hennes far är allvarligt sjuk, och nu måste hon vara barnvakt åt hans medieimperium och sitta som chefredaktör för bröllopsmagasinet Wedding Bells. Inte lätt när ens valspråk i livet är "Jag tänker, därför är jag singel". Men med en charmig liten hjälpreda eller två ska det väl gå lätt som en plätt.

Regissör: Nisha Ganatra
Sabrina Grdevich
Michael McMurtry
Jefferson Brown
Suzanne Cyr

En underhållande och gullig film. Rekommenderas att kolla på då man inte orkar koncentrera sig så mycket, eftersom den är lätt att hänga med i. Man blir lite glad av att se den. Stark trea.

En bra film om att "visa att man visst klarar det där som så många tror att man inte klarar"... Får en 3:a.

marilyn

helt okej film, inte den bästa men den går.

Savannah

Romantisk komedi ā la standardmallen, möjligen med lite mer "edge" än vanligt. Klyschorna haglar dock tätare ju längre filmen går, men visst går den här bagatellen att se för er som inte har några högre krav på en simpel genre som denna.

Kejnoo

Att den eviga singeln får det jobb hon får känns som en pik av ödet. Filmen är en helt OK kärleks komedi att se.

"Jag tänker, därför är jag singel".
Citatet är rent av stört skönt!

Filmpunkten-id: 12019